Mer enn bare lave priser

Siden 1991 har NorgesEnergi med sin tydelige gule profil lyktes med å bli den markedsledende energileverandøren i Norge. I et åpnere fremtidig energimarked med nye og større internasjonale aktører, ønsket de seg en profil som uttrykte mer enn bare lave priser.

Undersøkelser av det visuelle kategorilandskapet fortalte oss at det var en tydelig overvekt av visuelle identiteter med sterke, trauste blåtoner og selvsikre rødtoner.

Med ønske om å videreføre gul som primærfarge, så vi muligheten for å differensiere NorgesEnergi i kategorien, ved å ta i bruk nyanser av lilla.

Det er knyttet mange følelser til en innarbeidet logo. Vi utforsket derfor ulike muligheter, og kom frem til en tredimensjonal logo, som uttrykker at NorgesEnergi er et fremtidsrettet og dynamisk energiselskap.

Det finnes mange elementer i en visuell verktøykasse. Vi utviklet blant annet regler for bruk av logoen, primærfarger og støttefarger, bruk av utvidet fargepalett og typografi samt bildemanér, grafiske elementer og symboler.

I arbeidet med front-end-utviklingen av NorgesEnergis nettsider, var det vesentlig å gi både internt og eksternt publikum en brukeropplevelse i tråd med ønsket posisjon og løfte til markedet.

NorgesEnergi - Visuell ID NorgesEnergi - Visuell ID

Det ferdige resultatet ble godt mottatt av egne ansatte og kunder, og bidro til å styrke NorgesEnergi sin profil i det konkurranseutsatte energimarkedet.

Ønsker du mer informasjon? Hågen Pettersen +47 982 57 607

Hågen Pettersen