Om oss

Atyp ble til 1. desember 2019 gjennom en fusjon mellom Ernö og Futatsu

Vi var to jevnstore og jevngamle miljøer som utfylte hverandre godt og så fordelen av å satse videre sammen.

Vi er født integrert fordi vi mener løsningene blir bedre når folk med strategi, kreativitet, media og teknologi som fag jobber sømløst og prestisjeløst for å komme frem til dem.

Vi mener at kreativitet kan løse forretningsproblemer og har som mål å utvikle kommunikasjon og løsninger som gjør en forskjell for kundene våre.

Dette er vi opptatt av:

Vi skal forstå folk og folk skal forstå oss

Vårt fag handler om å forstå, respektere og å kunne snakke med folk. Vi skal finne og forenkle budskap, slik at de når frem til de riktige menneskene.

Uvanlig nok til å være interessant. Vanlig nok til å være relevant.

Reklame må levere på de viktigste driverne i kategorien, samtidig som den gjør seg fortjent til oppmerksomhet i en stadig mer støyende medievirkelighet.

Vi som har kreativitet som jobb, må aldri glemme at kreativiteten har en jobb den også.

Kreativitet er et verktøy for å oppnå resultater. Den skal gjøre en forskjell for folk, for merkevaren og for kundens forretning.

Nordisk samarbeid

Atyp samarbeider med TBWA i norden

TBWA er et av verdens beste reklamebyrånettverk, og trenger du en nærmere presentasjon, så besøk dem gjerne på https://tbwa.com

Vi har i flere år samarbeidet tett med de nordiske TBWA-kontorene i Stockholm, København og Helsinki, på oppdrag fra både norske og internasjonale oppdragsgivere.