Mercedes-Benz

Lansering av den første elektriske varebilen fra Mercedes-Benz

Mercedes-Benz eVito er den første elektriske varebilen fra Mercedes-Benz. Vi visste at mange satt og ventet på en premium varebil med elektrisk drift. Vår jobb var først og fremst å få deres oppmerksomhet.
MercedesBenz_evito_lade

På radio er det mange som har lyst til å si veldig mye. Vi hadde også mye på hjertet, men ønsket mest av alt å tilføre mer energi. Mercedes-Benz er kvalitet, så konseptet fikk navnet «Endelig er kvalitet blitt elektrisk».

Vi festet elektrosjokkutstyr på skuespillere og en bilselger. Deretter fikk vi dem til å lese opp egenskapene ved nye evito samtidig som vi ga de støt underveis. Seansen ble også dokumentert til bruk i sosiale medier.

MercedesBenz_evito_shock

I tillegg til ordinære spotter utviklet vi også sponsorvignetter, hvor skuespilleren som leser opp sponsorene fikk støt når han leste opp Mercedes-Benz Vito. Og vi gjorde en aktivitet med Radio Rock podkasten «Stå opp» hvor Podkast deltakerne fikk støt når de svarte feil på en quiz.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Vi tar bota di!

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

read more
Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Hafslund Strøm har lenge vært kjent som en solid og tradisjonsrik strømleverandør. Våren 2022 skulle denne merkevaren forsvinne og bli en del av Fortum.

Vår oppgave ble å fortelle at dette skjedde – både til folk generelt, men spesielt til de som var Hafslund Strøm-kunder. Disse skulle betrygges på at alt ville bli som de var vant til – bare enda litt bedre.

Budskapet for kampanjen ble dermed: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

read more

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.

Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan

I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.