Fristende sjokolade, godt kamuflert

Det er ingen ulempe for en merkevare å vise at den både forstår og kjenner målgruppen godt. Med dette i tankene foreslo vi at Minde kunne hjelpe sin målgruppe med å løse et kjent problem: At din fristende sjokoladepose, også virker veldig fristende på andre.

Den største gruppen som handler Risbrød, er kvinner med familie. De synes ikke barna, eller andre voksne i husholdningen, skal spise sjokolade i uka, men gjør det gjerne selv. Løsningen på det dobbeltmoralske problemet ble å lage poser som gjør at sjokoladen kan gjemmes sammen med andre matvarer.

60.000 «hvetemelposer» ble distribuert gjennom en bred kampanje i butikk. Handlet du Risbrød, fikk du kamuflasjeposen med på kjøpet og dermed et fast, trygt gjemmested for Risbrød-posen din.

I tillegg laget vi «special edition»-poser, ferdig fylt med Risbrød, men til forveksling lik kjedeligere matvarer. Disse ble brukt til å engasjere målgruppen på sosiale medier.

Gulroten var at en rekke fornøyde vinnere kunne motta en av disse posene – selvsagt i en anonym pakke i posten.

Løsningen ble en kombinert butikk- og SoMe-aktivitet, som skapte stor begeistring og engasjement.

Minde SoMe 2
Minde SoMe 1
Minde Kamuflasjepose Pall
Minde Kamuflasjepose Pall

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Vi tar bota di!

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

read more
Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Hafslund Strøm har lenge vært kjent som en solid og tradisjonsrik strømleverandør. Våren 2022 skulle denne merkevaren forsvinne og bli en del av Fortum.

Vår oppgave ble å fortelle at dette skjedde – både til folk generelt, men spesielt til de som var Hafslund Strøm-kunder. Disse skulle betrygges på at alt ville bli som de var vant til – bare enda litt bedre.

Budskapet for kampanjen ble dermed: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

read more

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.

Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan

I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.