Fristende sjokolade, godt kamuflert

Det er ingen ulempe for en merkevare å vise at den både forstår og kjenner målgruppen godt. Med dette i tankene foreslo vi at Minde kunne hjelpe sin målgruppe med å løse et kjent problem: At din fristende sjokoladepose, også virker veldig fristende på andre.

Den største gruppen som handler Risbrød, er kvinner med familie. De synes ikke barna, eller andre voksne i husholdningen, skal spise sjokolade i uka, men gjør det gjerne selv. Løsningen på det dobbeltmoralske problemet ble å lage poser som gjør at sjokoladen kan gjemmes sammen med andre matvarer.

60.000 «hvetemelposer» ble distribuert gjennom en bred kampanje i butikk. Handlet du Risbrød, fikk du kamuflasjeposen med på kjøpet og dermed et fast, trygt gjemmested for Risbrød-posen din.

I tillegg laget vi «special edition»-poser, ferdig fylt med Risbrød, men til forveksling lik kjedeligere matvarer. Disse ble brukt til å engasjere målgruppen på sosiale medier.

Gulroten var at en rekke fornøyde vinnere kunne motta en av disse posene – selvsagt i en anonym pakke i posten.

Løsningen ble en kombinert butikk- og SoMe-aktivitet, som skapte stor begeistring og engasjement.

Minde SoMe 2
Minde SoMe 1
Minde Kamuflasjepose Pall
Minde Kamuflasjepose Pall

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Vi som brygget landet

Vi som brygget landet

Friele har vært en viktig del av nordmenns kaffevaner helt siden 1799, og da vi fikk jobben med å vinne tilbake norske kaffehjerter ble det raskt klart for oss at løsningen måtte ligge i den lange historien til Norges eldste kaffehus. Resultatet ble konseptet «Vi som brygget landet»

read more
Kreftfri. Men ikke frisk.

Kreftfri. Men ikke frisk.

Hvert år får rundt 200 norske barn og ungdommer kreft. God behandling gjør at de fleste overlever, men sykdommen og behandlingen gjør at mange opplever seneffekter. Barnekreftforeningen jobber for økt fokus på seneffekter og for å fremme forskning, slik at barna får et godt liv etter behandling.

read more
Godt å bare få det servert

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden

Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.