Fristende sjokolade, godt kamuflert

Det er ingen ulempe for en merkevare å vise at den både forstår og kjenner målgruppen godt. Med dette i tankene foreslo vi at Minde kunne hjelpe sin målgruppe med å løse et kjent problem: At din fristende sjokoladepose, også virker veldig fristende på andre.

Den største gruppen som handler Risbrød, er kvinner med familie. De synes ikke barna, eller andre voksne i husholdningen, skal spise sjokolade i uka, men gjør det gjerne selv. Løsningen på det dobbeltmoralske problemet ble å lage poser som gjør at sjokoladen kan gjemmes sammen med andre matvarer.

60.000 «hvetemelposer» ble distribuert gjennom en bred kampanje i butikk. Handlet du Risbrød, fikk du kamuflasjeposen med på kjøpet og dermed et fast, trygt gjemmested for Risbrød-posen din.

I tillegg laget vi «special edition»-poser, ferdig fylt med Risbrød, men til forveksling lik kjedeligere matvarer. Disse ble brukt til å engasjere målgruppen på sosiale medier.

Gulroten var at en rekke fornøyde vinnere kunne motta en av disse posene – selvsagt i en anonym pakke i posten.

Løsningen ble en kombinert butikk- og SoMe-aktivitet, som skapte stor begeistring og engasjement.

Minde SoMe 2
Minde SoMe 1
Minde Kamuflasjepose Pall
Minde Kamuflasjepose Pall

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Consider Yourself Warned

Consider Yourself Warned

Rebel Energy Bullets er en helt ny sukkerfri, koffeinholdig pastill med smaker inspirert av energidrikke. Rebel ble lansert høsten 2023 i både Norge og Sverige.

read more

Vi flytter – fra K11 til TM11

Etter nærmere 15 år i Karlstadgata 11, har vi funnet et nytt sted å bo!

Dobbel seier i ANFO Effekt

Yes! Sammen med Fjordland hentet vi to premier i årets ANFO Effekt.

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.