Den største gruppen som handler Risbrød, er kvinner med familie. De synes ikke barna, eller andre voksne i husholdningen, skal spise sjokolade i uka, men gjør det gjerne selv. Løsningen på det dobbeltmoralske problemet ble å lage poser som gjør at sjokoladen kan gjemmes sammen med andre matvarer.
60.000 «hvetemelposer» ble distribuert gjennom en bred kampanje i butikk. Handlet du Risbrød, fikk du kamuflasjeposen med på kjøpet og dermed et fast, trygt gjemmested for Risbrød-posen din.
I tillegg laget vi «special edition»-poser, ferdig fylt med Risbrød, men til forveksling lik kjedeligere matvarer. Disse ble brukt til å engasjere målgruppen på sosiale medier.
Gulroten var at en rekke fornøyde vinnere kunne motta en av disse posene – selvsagt i en anonym pakke i posten.
Løsningen ble en kombinert butikk- og SoMe-aktivitet, som skapte stor begeistring og engasjement.
Ønsker du mer informasjon?
Marius Jensen
marius@atyp.no
+47 900 19 870