AFF

Ny identitet for AFF

AFF – stiftelsen Administrativt Forskningsfond ved Norges Handelshøyskole, tilbyr en rekke ulike lederutviklingsprogrammer til næringslivet. Stiftelsen hadde behov for å samle alle programmer og aktiviteter i en felles merkevarestrategi med tilhørende visuell identitet.

Prosjektets startet med et innsiktsarbeid der Atyp gjorde feltarbeid med intervjuer med AFF sine kunder – som ble nedfelt i en merkevarestrategi med output «Lederskapet fremtiden trenger».  

Med utgangspunkt i merkevarestrategien utviklet vi merkevarearkitektur og corporate design. Dette inkluderte logoer for mormerket og alle programmene, samt fargepalett, font og et felles grafisk element.

Videre utviklet vi fotomanér, piktogrammer og illustrasjoner av en rekke modeller som benyttes i de ulike utviklingsprogrammene.  

Det nye designet ble implementert på alle AFF sine kommunikasjonsflater, inkludert:

  • Corporate materiell: Word-mal, PPT-mal, e-postsignatur, invitasjoner, diplomer, roll-ups, kalendere for programmene, hjemmeside og identitetsportal.

  • Design og programmering av hjemmeside. Design og programmering av identitetsportal der designmanual, alle grafiske elementer og fotobank er samlet for nedlastning.

 

  • Ekstern massekommuniksjon: Printannonser og digitale annonser til SoMe og bannere.

 

  • Materiell til bruk i programmene:

 

  • 4 lærebøker for VinnVinn programmet med totalt 252 sider A4.

 

  • Lærebok for Utviklingsprogram for organisasjonsutviklere med totalt 144 sider A4.  

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more
Fjordlandslaget

Fjordlandslaget

Vinneren av ANFO Effekt for 2023 har hatt stor suksess med å samle hele porteføljen i et distinkt og helhetlig reklameunivers. Med dette grepet gjorde vi Fjordland lettere å huske på tvers av brukssituasjoner. I begynnelsen av 2025 gjennomførte Fjordland sin største designendring noensinne – denne gangen for å bli lettere å finne i butikkhyllene.

read more
Hele Norges regnskapsprogram

Hele Norges regnskapsprogram

Tripletex er det mest brukte regnskapsprogrammet i Norge, valgt av over 135 000 bedrifter. Når selskapet skulle vokse videre i 2025, trengte de et kommunikasjonskonsept som ikke bare handlet om enkelhet og fleksibilitet – men som også befester posisjonen som det naturlige førstevalget.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.