Den Lille Nøttefabrikken

Vi har designet nye nøtteposer!

Den Lille Nøttefabrikken har et stort engasjement for nøttenes opphav, kvalitet, smak og bærekraftighet. Vi i Atyp fikk oppdraget med å synliggjøre det bedre på pakningene.

Høstet rett fra treet
Det nye posedesignet tar utgangspunkt i en veldig ren visuell idé: Dette er nøtter som kommer «rett fra treet» og er minimalt bearbeidet. Derfor ble trærne det bærende elementet i det nye designet. Enkelt, grafisk og tett på produktets helt naturlige opphav.

I tillegg har vi innført et «Nøye utvalgte»-begrep for å understreke at dette er eksperter som finner den beste kvaliteten for deg. Ernæring har også fått en viktigere rolle, og nøttenes  «super-food»-egenskaper er gjort mer synlige både for for- og bakside.

Nøtter som Nytter
Mange kjenner ikke til at Den Lille Nøttefabrikken har etablert et eget Nøtter som Nytter fond. Dette er blant annet knyttet til den lokale cashewproduksjonen i Mosambik, gir flere mer å leve av og bidrar til å øke den lokale verdiskapingen. Hver eneste solgte pose med naturlige nøtter gir et bidrag til dette fondet. Derfor var det viktig å gi Nøtter som Nytter en egen logo og sentral plassering på det nye pakningsdesignet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Praksisteam på besøk

De siste månedene har vi vært så heldige å ha Caroline og Gjon på besøk hos oss.

Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

Atyp + Bufdir = Sølvfisk 🐟

Filmen «Den utenkelige overgangen», som vi laget for Bufdir og fosterhjem.no har blitt premiert med Sølvfisken for mars.