Gjensidige

En helmaks kundefordel, tydeligere fortalt.

Det som er typisk for Gjensidige, er ikke særlig typisk for de andre forsikringsselskapene. Gjensidige deler nemlig overskuddet med kundene sine. Problemet har vært å kommunisere dette på en måte som gjør at forsikringskjøperne forstår det.
Egon Olsen prøver å åpne et bankhvelv

De første kampanjene om denne unike kundefordelen, fikk ikke den budskapsforståelsen og kjennskapen man hadde håpet på. Da Gjensidige kom til oss, ble derfor kundeutbytte den første oppgaven.

Vi trengte en enkel, engasjerende og oppmerksomhetsskapende fortelling som kunne formidle budskapet – og vi måtte gjøre det med et investeringsnivå 25 % lavere enn året før. Fortellingen fant vi gjennom å la Olsenbanden gjenoppstå for å gjøre nok et mislykket kupp.

Olsenbanden går på rekke utendørs i oslo
Bilde av bankhvelv i god gammeldags Olsenbanen-stil

For å gjøre en fem år lang suksesshistorie kort: Gjennom enkel og tydelig kommunikasjon, der Olsenbanden forsøker å kuppe et tomt hvelv, fikk historien om kundeutbytte endelig forståelsen og oppmerksomheten den fortjente.

Det nye konseptet ble lansert gjennom reklamefilm, bannere, nyhetsbrev, sosiale medier og ikke minst et spill der du fikk måle krefter med Egon Olsen i forsøket på å åpne en safe.

Olsenbanden titter rundt et hjørne

Filmen har levert fantastiske tall både på budskapsforståelse, avsenderidentitet og liking. Høsten 2014 ble den av Kampanjes «Reklamebørsen» kåret til vinner foran andre store filmer, tross lavest spredningsbudsjett.

Kampanjen, bestående av film, bannere, nyhetsbrev, SoMe og spill, genererte mer enn 890 000 besøk til gjensidige.no. En økning på 197 % sammenlignet med fjorårets kundeutbytte-kampanje.

Nærings- og organisasjonsliv er en viktig målgruppe for Gjensidiges kommunikasjon om kundeutbytte. Denne DM-en til borettslag/sameier overleverte på responsmålene med over 60%.

Kampanjen har blitt premiert i Stella, Anfo Effekt, Gullfisken, Gullblyanten og Max Marketing Mix.

besøk til gjensidige.no

%

økning fra forrige kundeutbyttekampanje

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Tusen spørsmål til de tusen hjem

Tusen spørsmål til de tusen hjem

Ved utgangen av 2020 var det over 200 barn og unge som ventet på et fosterhjem. Samtidig vet vi at hele 17 % av nordmenn er positive til å bli fosterforeldre. Likevel er det mangel på fosterhjem i Norge. Utfordringen til Bufdir, Bufetat og landets fosterhjemstjenester er å få enda flere av de positivt innstilte til å ta engasjementet et skritt lenger. Vi må rett og slett få enda flere til å ta praten med sine nærmeste:
Kunne vi vært gode fosterforeldre?

read more
Atyp står bak B Natural

Atyp står bak B Natural

Vi har vært så heldige å få bryne oss på å utvikle nytt konsept og design for en bærekraftig hudpleieserie i premium-segmentet. Eller ren flaks var det jo ikke, i og med at vi gikk seirende ut av en pitsj om oppdraget.

read more

8 ideer til reklame på radio

Hvis du spør meg om et perfekt sted for å formidle kommersielle budskap, kan det godt hende jeg svarer radio. Reklame på radio er nemlig lett tilgjengelig, kjapt å produsere og relativt rimelig både å lage og distribuere.

Podcaststudio klart til bruk

Vurderer du å spille inn en podcast? Flaks for deg at vi har et splitter nytt podcastrom i 2. etg i Karlstadgata 11!

Hurra! Atyp har blant landets mest fornøyde kunder

For sjette året på rad har det svenske analysebyrået Regi gjennomført Nordens største bransjeundersøkelse, hvor mer enn 250 byråer har deltatt.

Over 4.000 kjøpere av kommunikasjonstjenester har svart på hvor tilfreds de er med sine respektive byråer.