Gjensidige

En helmaks kundefordel, tydeligere fortalt.

Det som er typisk for Gjensidige, er ikke særlig typisk for de andre forsikringsselskapene. Gjensidige deler nemlig overskuddet med kundene sine. Problemet har vært å kommunisere dette på en måte som gjør at forsikringskjøperne forstår det.
Egon Olsen prøver å åpne et bankhvelv

De første kampanjene om denne unike kundefordelen, fikk ikke den budskapsforståelsen og kjennskapen man hadde håpet på. Da Gjensidige kom til oss, ble derfor kundeutbytte den første oppgaven.

Vi trengte en enkel, engasjerende og oppmerksomhetsskapende fortelling som kunne formidle budskapet – og vi måtte gjøre det med et investeringsnivå 25 % lavere enn året før. Fortellingen fant vi gjennom å la Olsenbanden gjenoppstå for å gjøre nok et mislykket kupp.

Olsenbanden går på rekke utendørs i oslo
Bilde av bankhvelv i god gammeldags Olsenbanen-stil

For å gjøre en fem år lang suksesshistorie kort: Gjennom enkel og tydelig kommunikasjon, der Olsenbanden forsøker å kuppe et tomt hvelv, fikk historien om kundeutbytte endelig forståelsen og oppmerksomheten den fortjente.

Det nye konseptet ble lansert gjennom reklamefilm, bannere, nyhetsbrev, sosiale medier og ikke minst et spill der du fikk måle krefter med Egon Olsen i forsøket på å åpne en safe.

Olsenbanden titter rundt et hjørne

Filmen har levert fantastiske tall både på budskapsforståelse, avsenderidentitet og liking. Høsten 2014 ble den av Kampanjes «Reklamebørsen» kåret til vinner foran andre store filmer, tross lavest spredningsbudsjett.

Kampanjen, bestående av film, bannere, nyhetsbrev, SoMe og spill, genererte mer enn 890 000 besøk til gjensidige.no. En økning på 197 % sammenlignet med fjorårets kundeutbytte-kampanje.

Nærings- og organisasjonsliv er en viktig målgruppe for Gjensidiges kommunikasjon om kundeutbytte. Denne DM-en til borettslag/sameier overleverte på responsmålene med over 60%.

Kampanjen har blitt premiert i Stella, Anfo Effekt, Gullfisken, Gullblyanten og Max Marketing Mix.

besøk til gjensidige.no

%

økning fra forrige kundeutbyttekampanje

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Vi som brygget landet

Vi som brygget landet

Friele har vært en viktig del av nordmenns kaffevaner helt siden 1799, og da vi fikk jobben med å vinne tilbake norske kaffehjerter ble det raskt klart for oss at løsningen måtte ligge i den lange historien til Norges eldste kaffehus. Resultatet ble konseptet «Vi som brygget landet»

read more
Kreftfri. Men ikke frisk.

Kreftfri. Men ikke frisk.

Hvert år får rundt 200 norske barn og ungdommer kreft. God behandling gjør at de fleste overlever, men sykdommen og behandlingen gjør at mange opplever seneffekter. Barnekreftforeningen jobber for økt fokus på seneffekter og for å fremme forskning, slik at barna får et godt liv etter behandling.

read more
Godt å bare få det servert

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden

Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.