Utvikling og innvikling for NAV

I fjor ble NAV og Atyp premiert i Magnet Awards og Gulltaggen med to eldre damer som bidro til rekordmange jobbsøkere til NAV IT.

Denne gangen er det en utvikler og en innvikler som skal gi flere lyst til å søke nye jobbutfordringer. De store digitaliseringssatsningene som NAV jobber med, krever bidragsytere som ikke lar seg skremme av innviklede problemstillinger og oppgaver.

– Der det skjer utvikling, vil det også finnes innvikling. Vi falt for idéen om å personifisere innviklingene i form av en litt plagsom, men elskverdig karakter som titulerer seg selv som «innvikler» og som sørger for at alle som jobber med utvikling hos NAV får noe å bryne seg på, sier Ingrid Syrstadeng i NAV IT.

Utviklermiljøet hos NAV IT har også denne gangen vært bidragsytere under manusarbeidet, og innspillingen er gjort hos NAV med egne ansatte som statister. Det er Trond og Dagmar som har stått for både utvikling og innvikling av kampanjen, sammen med rådgiver Svein og prosjektleder Anja. Produksjonen er gjort internt hos oss med Trond og Finn Christian Stoveland (State) på regi. Finn Christian står også for 3D-animasjon og klipp. Marius har stått for foto. Ferdigstilling til media og plassering er gjort av William, Henrik og Randi.

 

Arbeidsgruppen hos NAV har foruten Ingrid Syrstadeng inkludert Anders Palerud, Sesilie Urkegjerde Halland, Audun F. Strand, Truls Jørgensen og Vibeke Randby.

Andre arbeider fra Atyp:

Hvit januar

Hvit januar

Det blir stadig mer populært med Hvit januar. Faktisk starter så mange som 1 av 3 nordmenn det nye året uten alkohol. Dette overraskende høye tallet ville Av-og-til bruke til å inspirere enda flere til å oppleve fordelene ved å ta en pause fra alkohol.

read more
Ny identitet for AFF

Ny identitet for AFF

AFF – stiftelsen Administrativt Forskningsfond ved Norges Handelshøyskole, tilbyr en rekke ulike lederutviklingsprogrammer til næringslivet. Stiftelsen hadde behov for å samle alle programmer og aktiviteter i en felles merkevarestrategi med tilhørende visuell identitet.

read more
Nesten alle gjør det

Nesten alle gjør det

Alle bør sjekke skattekortet sitt, men 1 av 3 nordmenn gjør det likevel ikke. Tidligere opplysningskampanjer for å få flere til å sjekke skattekortet har bidratt til at andelen som sjekker blir færre og færre, men fortsatt er vi ikke i mål. Målet med årets kampanje var derfor å få enda flere til å sjekke skattekortene sine.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.