Den nye bilen har to hjul

EVO Elsykler importerer og selger premium elsykler til person- og bedriftsmarkedet. Syklene er nøye utvalgt for å gjøre det enklere, raskere og morsommere å komme frem.

Slik at elsykling kan være et reelt alternativ til bil.
Bilde av EVO totebag med teksten "Den nye bilen har to hjul"

EVO Elsykler var tidlig ute med elsykler i Norge, men i takt med at elsykling fikk vind i seilene ble konkurransen stadig tøffere. EVO ble utfordret av en rekke aktører som solgte vesentlig billigere sykler, og hadde behov for å spisse strategien. I stedet for å sammenligne oss med andre elsykler, utropte vi bilen til den nye hovedfienden.

Vår strategi ble derfor å trekke frem gode grunner til å velge elsykkel fra EVO, fremfor bilen. I stedet for å snakke om sykler, lånte vi ord og uttrykk fra bil­verdenen, og trakk frem kjipe situasjoner man kan kjenne seg i igjen fra i bil. Vi ga det nye konseptet navnet: Den nye bilen har to hjul.

Bilde av sort genser med teksten "Den nye bilen har to hjul" trykket på brystet

Konseptet er tatt ut i butikk og med en rekke digitalannonser som presenterer ulike elsykler som alternativer til bil.

Siden lansering har kampanjen bidratt til kraftig vekst i salg både i fysisk butikk og i nettbutikken. Veksten er oppnådd uten økte mediebudsjetter, og med veldig tydelig sammenheng mellom aktivitet og trafikk.

%

Klikkfrekvens

%

Omsetning i nettbutikk

Snittpris pr. solgte sykkel

%

Salg totalt

%

Trafikk til nettbutikk

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Vi tar bota di!

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

read more
Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Hafslund Strøm har lenge vært kjent som en solid og tradisjonsrik strømleverandør. Våren 2022 skulle denne merkevaren forsvinne og bli en del av Fortum.

Vår oppgave ble å fortelle at dette skjedde – både til folk generelt, men spesielt til de som var Hafslund Strøm-kunder. Disse skulle betrygges på at alt ville bli som de var vant til – bare enda litt bedre.

Budskapet for kampanjen ble dermed: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

read more

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.

Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan

I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.