
EVO Elsykler var tidlig ute med elsykler i Norge, men i takt med at elsykling fikk vind i seilene ble konkurransen stadig tøffere. EVO ble utfordret av en rekke aktører som solgte vesentlig billigere sykler, og hadde behov for å spisse strategien. I stedet for å sammenligne oss med andre elsykler, utropte vi bilen til den nye hovedfienden.

Vår strategi ble derfor å trekke frem gode grunner til å velge elsykkel fra EVO, fremfor bilen. I stedet for å snakke om sykler, lånte vi ord og uttrykk fra bilverdenen, og trakk frem kjipe situasjoner man kan kjenne seg i igjen fra i bil. Vi ga det nye konseptet navnet: Den nye bilen har to hjul.

Konseptet er tatt ut i butikk og med en rekke digitalannonser som presenterer ulike elsykler som alternativer til bil.
Siden lansering har kampanjen bidratt til kraftig vekst i salg både i fysisk butikk og i nettbutikken. Veksten er oppnådd uten økte mediebudsjetter, og med veldig tydelig sammenheng mellom aktivitet og trafikk.
+ 60-125%
Klikkfrekvens
+ 144%
Omsetning i nettbutikk
52.000 (+ 18%)
Snittpris pr. solgte sykkel
+ 77%
Salg totalt
+ 82%
Trafikk til nettbutikk
Ønsker du mer informasjon? Svein Larsen svein@atyp.no +47 911 82 211

Flere jobber
