Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

Kampanjen består av en hovedfilm til TV, og en rekke kortere filmer til digitale kanaler. Hovedfilmen demonstrerer Fjordlands egenskaper som brannslukker i hverdagen.

For mange er Fjordland også en måltidsløsning som bidrar til litt bedre flyt i hverdagen. Vi utviklet et knippe ulike filmer som demonstrerer nettopp dette. Filmene bindes sammen gjennom bruk av ulike preposisjoner som gir eksempel på brukssituasjon. Av og til har man rett og slett også bare lyst til å bruke tiden på andre ting enn å lage mat, som f.eks. å lese en bok eller scrolle på Tinder. 

Filmene for de raskeste flatene er produsert med interne krefter, i samarbeid med Go Electra, mens det er Pravda med Even Hafnor på regi som har tatt hånd om den middagssultne ballerinaen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Consider Yourself Warned

Consider Yourself Warned

Rebel Energy Bullets er en helt ny sukkerfri, koffeinholdig pastill med smaker inspirert av energidrikke. Rebel ble lansert høsten 2023 i både Norge og Sverige.

read more
Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Er man opptatt av kvalitet i sitt eget arbeid, kan det tenkes att man også er opptatt av kvalitet i bil. I likhet med sine kunder stiller Mercedes-Benz varebil høye krav til seg selv, og jobber hele tiden med å tilby mer enn andre varebilleverandører. Dette kaller vi «Kvalitet i arbeid».

read more
Det finnes et sted for alle spørsmål

Det finnes et sted for alle spørsmål

DigiUng er et program for å samle offentlige tjenester og informasjon for unge på et sted, nemlig på ung.no. Et av prosjektene til DigiUng har vært å samle alle tilgjengelige anonyme chat- og telefontjenester for barn og unge på ung.no, under fanen «snakk med noen».

read more

På tide å gå i livbåten?

Sosiale medier har slått innover oss som en tsunami og endret medielandskapet totalt de siste 10–12 årene. Det har etterlatt et landskap som kanskje ikke ble helt det vi håpet – og det er på tide å engasjere seg i konsekvensene.

Derfor heier Atyp på norske redaktørstyrte medier

Det finnes tre typer markedsførere; de som har en god plan for hvordan de skal operere etter cookiens død, de som jobber med en løsning og de som ikke har tenkt på det som et problem. Uansett hvem du er, er det både etiske, tekniske, klimamessige og juridiske grunner til å heie på norske redaktørstyrte medier i tiden etter cookiens død. Den tiden starter nå.

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.