Godt å bare få det servert

Fjordland ønsket seg et langsiktig konsept som kunne romme alle produktene og gjøre en god jobb både på merkevare- og produktnivå.

Konseptet «Godt å bare få det servert» hopper bukk over unnskyldningene for å velge ferdigmat – at man ikke har tid, lyst, ork, fantasi eller mulighet til å lage det selv. Derimot tar konseptet tak i en veldig positiv følelse knyttet til det Fjordland leverer. At det er «godt å bare få det servert» er en sannhet, både om livet generelt og måltider spesielt.

Fjordland utfordret oss også på å tilføre tydeligere ID-markører, altså noe som gjør filmene gjenkjennelige før logoen kommer på til slutt. Løsningen ble å la en spesialkomponert låt bli Fjordland-filmenes faste lydspor, enten fra start til slutt, eller bare som en del av den. 

Massiv oppmerksomhet på P3morgen.

Låta er laget i samarbeid med Ohlogy og har blitt lagt merke til av blant annet P3morgen. I løpet av et par sendinger ble vår lille ingefærfilm og «Godt å bare få det servert»-jingelen omtalt, lovsunget og covret i over 30 minutter til sammen. Hør lytterne (blant dem Marcus og Martinus) lage sine egne varianter. 

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Consider Yourself Warned

Consider Yourself Warned

Rebel Energy Bullets er en helt ny sukkerfri, koffeinholdig pastill med smaker inspirert av energidrikke. Rebel ble lansert høsten 2023 i både Norge og Sverige.

read more
Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Er man opptatt av kvalitet i sitt eget arbeid, kan det tenkes att man også er opptatt av kvalitet i bil. I likhet med sine kunder stiller Mercedes-Benz varebil høye krav til seg selv, og jobber hele tiden med å tilby mer enn andre varebilleverandører. Dette kaller vi «Kvalitet i arbeid».

read more

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.

Atyp avslører: Distinkte merkemarkører gjorde underverker for content-løpet til Norges største arbeidsplass

Honningcentralen ville minne folk om ulike fordeler ved bruk av honning. En viktig del av mediemiksen var å lage en content-artikkel med tilhørende native-annonser.

På tide å gå i livbåten?

Sosiale medier har slått innover oss som en tsunami og endret medielandskapet totalt de siste 10–12 årene. Det har etterlatt et landskap som kanskje ikke ble helt det vi håpet – og det er på tide å engasjere seg i konsekvensene.