Thon Hotels

I år ble det Fargerik Fredag

I år hadde Thon Hotels et ønske om å droppe Black Friday. I stedet ville de skape sin egen dag som var mer i tråd med deres verdier. Navnet på dagen ble Fargerik Fredag. Vår oppgave ble å gjøre denne nye dagen kjent, og å få folk til å forstå at årets beste tilbud ville komme denne fredagen – og ikke på Black Friday en måned senere.

De fargesterke løsningene var godt synlige i digitale utendørsflater. Vi var også til stede i kjøpesentre og ved ulike knutepunkt i kollektivtrafikken.

Bannere, some og andre digitale flater var en vesentlig del av kampanjen. Her var det kort vei videre til en kampanjeside som fortalte alt man trengte å vite om Fargerik Fredag.

Resultater

%

Trafikk på nettside mot fjorårets Black Friday

%

Omsetning mot fjorårets Black Friday

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Vi som brygget landet

Vi som brygget landet

Friele har vært en viktig del av nordmenns kaffevaner helt siden 1799, og da vi fikk jobben med å vinne tilbake norske kaffehjerter ble det raskt klart for oss at løsningen måtte ligge i den lange historien til Norges eldste kaffehus. Resultatet ble konseptet «Vi som brygget landet»

read more
Kreftfri. Men ikke frisk.

Kreftfri. Men ikke frisk.

Hvert år får rundt 200 norske barn og ungdommer kreft. God behandling gjør at de fleste overlever, men sykdommen og behandlingen gjør at mange opplever seneffekter. Barnekreftforeningen jobber for økt fokus på seneffekter og for å fremme forskning, slik at barna får et godt liv etter behandling.

read more
Godt å bare få det servert

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden

Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.