Thon Hotels

I år ble det Fargerik Fredag

I år hadde Thon Hotels et ønske om å droppe Black Friday. I stedet ville de skape sin egen dag som var mer i tråd med deres verdier. Navnet på dagen ble Fargerik Fredag. Vår oppgave ble å gjøre denne nye dagen kjent, og å få folk til å forstå at årets beste tilbud ville komme denne fredagen – og ikke på Black Friday en måned senere.

De fargesterke løsningene var godt synlige i digitale utendørsflater. Vi var også til stede i kjøpesentre og ved ulike knutepunkt i kollektivtrafikken.

Bannere, some og andre digitale flater var en vesentlig del av kampanjen. Her var det kort vei videre til en kampanjeside som fortalte alt man trengte å vite om Fargerik Fredag.

Resultater

%

Trafikk på nettside mot fjorårets Black Friday

%

Omsetning mot fjorårets Black Friday

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre arbeider fra Atyp:

Ny identitet for AFF

Ny identitet for AFF

AFF – stiftelsen Administrativt Forskningsfond ved Norges Handelshøyskole, tilbyr en rekke ulike lederutviklingsprogrammer til næringslivet. Stiftelsen hadde behov for å samle alle programmer og aktiviteter i en felles merkevarestrategi med tilhørende visuell identitet.

read more
Nesten alle gjør det

Nesten alle gjør det

Alle bør sjekke skattekortet sitt, men 1 av 3 nordmenn gjør det likevel ikke. Tidligere opplysningskampanjer for å få flere til å sjekke skattekortet har bidratt til at andelen som sjekker blir færre og færre, men fortsatt er vi ikke i mål. Målet med årets kampanje var derfor å få enda flere til å sjekke skattekortene sine.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.