Eliteserien på Discovery – Nå kommer følelsene

Discovery har rettighetene til å vise alle kampene fra Eliteserien. Så når fotballen nå omsider ble sparket i gang igjen, ønsket Discovery en kampanje som skapte engasjement og forventninger rundt seriestarten. De ville også fortelle at med Discovery kan du se absolutt alle kamper direkte, om du ønsker det.

Det er få ting her i verden som skaper sterkere følelser enn fotball. Nå som disse følelsene har ligget i dvale hele vinteren, så er det på tide å lokke dem frem igjen.

Vi ønsket å lage løsninger som minnet publikum om den gleden, lykken, irritasjonen og sorgen som fotball fører med seg. Dette ønsket vi å gjøre på en tydelig og lett karikert måte, samtidig som den fotballinteresserte ville kjenne seg igjen i historiene våre.

Alle løsningene ble samlet i setningen Nå kommer følelsene. Der vi hadde mulighet til det, ønsket vi å vise mange klipp fra fotballbanen. Vi vet jo at dette skaper lengsel og forventninger hos sulteforede fotballsupportere.

I tillegg ville vi fange ulike situasjoner som bringer frem spesielt store følelser i et supporterliv. På radio er jo muligheten til å vise fotball relativt begrenset. Her valgte vi derfor å karikere følelsene i enda større grad. Følelsene fotballen bringer frem er jo gjerne større enn alt annet, barnefødsler og frieri inkludert. Kampanjen ble løst i samarbeid med Willy Nikkers og Både Og.

Til tross for at seriestarten ble preget av usikkerhet og utsettelser som følge av pandemien, overgikk seertallene den første serierunden tallene fra fjoråret. Totalt fikk 221.000 med seg hovedkampen mellom Vålerenga og Rosenborg. Veksten i seere ble primært drevet av strømmetjenesten Discovery+.

Andre arbeider fra Atyp:

Atyp + Bufdir = Sølvfisk 🐟

Filmen «Den utenkelige overgangen», som vi laget for Bufdir og fosterhjem.no har blitt premiert med Sølvfisken for mars.

Vi flytter – fra K11 til TM11

Etter nærmere 15 år i Karlstadgata 11, har vi funnet et nytt sted å bo!

Dobbel seier i ANFO Effekt

Yes! Sammen med Fjordland hentet vi to premier i årets ANFO Effekt.