Storytel

Lytt deg bort med radioreklame

Som markedsleder er det viktig for Storytel å bygge kategorien lydbok, samtidig som de viser at de har et bedre tilbud enn konkurrentene.

I briefen vi fikk fra kunden var det ønske om å snakke om brukssituasjoner, tittelutvalg (spesielt norske bøker), enkelhet og at tjenesten passer for hele familien. I tillegg måtte det være mulig å fronte kampanjebudskap som 14 dager gratis, kjøp av gavekort osv.

Vi valgte å løse dette med et radiokonsept som både kunne by på vareprøver, samtidig som det tydelig fremmet Storytels navn og egenskaper.

Dette gjorde vi gjennom å skrive utdrag fra liksom-bøker i ulike sjangere. Disse tekstene ble fremført av skuespillere som faktisk leser bøker for Storytel.

Selv om vi ikke kunne si alt i hver eneste spot, ønsket vi at helheten skulle romme alt som kunden måtte ha på hjertet – uten at vi forlot universet lydbok.

Kampanjen var på pallen tre ganger i konkurransen Sølvmikken, og ble i tillegg belønnet med Sølv i kategorien Audio ved Gullblyanten 2021.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Consider Yourself Warned

Consider Yourself Warned

Rebel Energy Bullets er en helt ny sukkerfri, koffeinholdig pastill med smaker inspirert av energidrikke. Rebel ble lansert høsten 2023 i både Norge og Sverige.

read more
Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Er man opptatt av kvalitet i sitt eget arbeid, kan det tenkes att man også er opptatt av kvalitet i bil. I likhet med sine kunder stiller Mercedes-Benz varebil høye krav til seg selv, og jobber hele tiden med å tilby mer enn andre varebilleverandører. Dette kaller vi «Kvalitet i arbeid».

read more
Det finnes et sted for alle spørsmål

Det finnes et sted for alle spørsmål

DigiUng er et program for å samle offentlige tjenester og informasjon for unge på et sted, nemlig på ung.no. Et av prosjektene til DigiUng har vært å samle alle tilgjengelige anonyme chat- og telefontjenester for barn og unge på ung.no, under fanen «snakk med noen».

read more

På tide å gå i livbåten?

Sosiale medier har slått innover oss som en tsunami og endret medielandskapet totalt de siste 10–12 årene. Det har etterlatt et landskap som kanskje ikke ble helt det vi håpet – og det er på tide å engasjere seg i konsekvensene.

Derfor heier Atyp på norske redaktørstyrte medier

Det finnes tre typer markedsførere; de som har en god plan for hvordan de skal operere etter cookiens død, de som jobber med en løsning og de som ikke har tenkt på det som et problem. Uansett hvem du er, er det både etiske, tekniske, klimamessige og juridiske grunner til å heie på norske redaktørstyrte medier i tiden etter cookiens død. Den tiden starter nå.

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.