Mercedes-Benz

Hvordan få lastebilsjåfører til å vurdere Mercedes-Benz?

Lastebiler er kjent for komfort og kvalitet, men merket oppleves å være litt feminint og jålete blant lastebilsjåfører.
Bilde av en blid lastebilsjafør foran Mercedes-Benz lastebil

I stedet for å argumentere for hvorfor lastebilsjåfører skulle velge Mercedes-Benz valgte vi i stedet å spille på lag med sjåførene. I en tid hvor færre og færre utdanner seg til å bli yrkessjåfører ønsket vi å vise at livet på veien er mer variert enn folk flest kanskje ser for seg.

Vi lagde en annonseserie, som viser at det er mange gode grunner til å velge et førersete fremfor en kontorstol.

Mercedes-Benz lastebil parkert foran en foss. Sjaføren står og tisser mot fossen.
Bilde av det kreative teamet bak kampanjen og fotograf
Mercedes-Benz trucks print advertisement

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre arbeider fra Atyp:

Ny identitet for AFF

Ny identitet for AFF

AFF – stiftelsen Administrativt Forskningsfond ved Norges Handelshøyskole, tilbyr en rekke ulike lederutviklingsprogrammer til næringslivet. Stiftelsen hadde behov for å samle alle programmer og aktiviteter i en felles merkevarestrategi med tilhørende visuell identitet.

read more
Nesten alle gjør det

Nesten alle gjør det

Alle bør sjekke skattekortet sitt, men 1 av 3 nordmenn gjør det likevel ikke. Tidligere opplysningskampanjer for å få flere til å sjekke skattekortet har bidratt til at andelen som sjekker blir færre og færre, men fortsatt er vi ikke i mål. Målet med årets kampanje var derfor å få enda flere til å sjekke skattekortene sine.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.