Mercedes-Benz

Hvordan få lastebilsjåfører til å vurdere Mercedes-Benz?

Lastebiler er kjent for komfort og kvalitet, men merket oppleves å være litt feminint og jålete blant lastebilsjåfører.
Bilde av en blid lastebilsjafør foran Mercedes-Benz lastebil

I stedet for å argumentere for hvorfor lastebilsjåfører skulle velge Mercedes-Benz valgte vi i stedet å spille på lag med sjåførene. I en tid hvor færre og færre utdanner seg til å bli yrkessjåfører ønsket vi å vise at livet på veien er mer variert enn folk flest kanskje ser for seg.

Vi lagde en annonseserie, som viser at det er mange gode grunner til å velge et førersete fremfor en kontorstol.

Mercedes-Benz lastebil parkert foran en foss. Sjaføren står og tisser mot fossen.
Bilde av det kreative teamet bak kampanjen og fotograf
Mercedes-Benz trucks print advertisement

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Praksisteam på besøk

De siste månedene har vi vært så heldige å ha Caroline og Gjon på besøk hos oss.

Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

Atyp + Bufdir = Sølvfisk 🐟

Filmen «Den utenkelige overgangen», som vi laget for Bufdir og fosterhjem.no har blitt premiert med Sølvfisken for mars.