Takk for at dere finnes

Fosterforeldre i Norge gjør ikke bare en viktig jobb for det enkelte barn som bor i fosterhjem, men også for samfunnet generelt.

I møte med barna, får fosterforeldrene daglig feedback på jobben de gjør. Det er derimot lite tilbakemelding og takk å få fra resten av samfunnet. Møter med det offentlige handler ofte mest om det praktiske, pressens fokus på fosterhjem og barnevern er for det meste negativt vinklet, og Bufdirs rekrutteringskampanjer kan være vanskelig å identifisere seg med, da de stort sett handler om alle de positive aspektene ved å ta inn et barn som har behov for et nytt sted å bo. 

Dette ville Bufdir gjøre noe med. De følte behov for å gi fosterforeldre landet over en ektefølt takk. Derfor rykket vi inn en serie annonser i magasinet «Fosterhjemskontakt» (et magasin til medlemmer av Norsk Fosterhjemsforening, med fire utgivelser i året), som hadde én oppgave: Å vise fosterforeldrene at Bufdir både ser og anerkjenner jobben de gjør, og er takknemlig for at de finnes. For selv om Bufdir aldri kan forstå nøyaktig hvordan hver enkelt fosterforelder opplever oppgaven de har tatt på seg, så skjønner de at det fosterforeldre gjør er krevende, uendelig stort og betyr uendelig mye.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Vi som brygget landet

Vi som brygget landet

Friele har vært en viktig del av nordmenns kaffevaner helt siden 1799, og da vi fikk jobben med å vinne tilbake norske kaffehjerter ble det raskt klart for oss at løsningen måtte ligge i den lange historien til Norges eldste kaffehus. Resultatet ble konseptet «Vi som brygget landet»

read more
Kreftfri. Men ikke frisk.

Kreftfri. Men ikke frisk.

Hvert år får rundt 200 norske barn og ungdommer kreft. God behandling gjør at de fleste overlever, men sykdommen og behandlingen gjør at mange opplever seneffekter. Barnekreftforeningen jobber for økt fokus på seneffekter og for å fremme forskning, slik at barna får et godt liv etter behandling.

read more
Godt å bare få det servert

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden

Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.