Fagskolene på Østlandet

Hvordan seks skoler fremstår sterkere med en felles stemme

Fagskolene på Østlandet ble startet som et markedsføringssamarbeid mellom Fagskolen i Telemark, Fagskolen i Østfold, Fagskolen i Vestfold, Fagskolen i Oslo og Akershus, Fagskolen Innlandet og Fagskolen Tinius Olsen (Buskerud). Bakgrunnen for samarbeidet var et ønske om en tydeligere profil i markedet og gjennom dette oppnå økt kjennskap og forbedret omdømme av fagutdanning generelt og Fagskolene på Østlandet spesielt.

For å kunne levere på målet om økt tydelighet og bedre omdømme ble det besluttet å samle seks skoler med hver sin profil og ulike nettsider, under en felles profil, et enhetlig kommunikasjonskonsept. Det var også åpenbart at et felles publiseringsystem (CMS) for alle seks skoler var nødvendig for å klare å skape en felles identitet på nett, samtidig som hver skoles særpreg måtte ivaretas.

Det endelige forretningsmålet var økt søkertall til alle de seks skolene som er en del av Fagskolene på Østlandet.

Utdanning handler i bunn og grunn om fremtiden. Både for deg selv og for samfunnet. Norge har videre et stort og økende behov for fagutdannede spesialister og fagutdanningen representerer et godt alternativ for de som ikke ønsker en akademisk utdannelse. Fagskolene er således viktige både i et samfunnsperspektiv og et personlig perspektiv. Med denne innsikten landet vi på en felles plattform for kommunikasjonen: «Fremtiden ser lys ut for deg med høyere yrkesfaglig utdanning».

En ny felles profil for fagskolene som utgjør Fagskolene på Østlandet ble lansert samtidig med nye nettsider på en ny plattform og filmer for digitale kanaler.

En ny og felles nettside bygget på samme plattform gjør skolene tydeligere i markedet og gjør det enklere for skolene å samarbeide og dele innhold.

Som en del av prosjektet ble det laget nytt messemateriell og en ny felles katalog.

Vi laget en hovedfilm og fire filmer rettet mot utdanning innen helsefag, miljøfag, tekniske fag og lederutdanning.

Hver fagskole har et eget uttrykk innenfor den samme profilen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Tusen spørsmål til de tusen hjem

Tusen spørsmål til de tusen hjem

Ved utgangen av 2020 var det over 200 barn og unge som ventet på et fosterhjem. Samtidig vet vi at hele 17 % av nordmenn er positive til å bli fosterforeldre. Likevel er det mangel på fosterhjem i Norge. Utfordringen til Bufdir, Bufetat og landets fosterhjemstjenester er å få enda flere av de positivt innstilte til å ta engasjementet et skritt lenger. Vi må rett og slett få enda flere til å ta praten med sine nærmeste:
Kunne vi vært gode fosterforeldre?

read more
Atyp står bak B Natural

Atyp står bak B Natural

Vi har vært så heldige å få bryne oss på å utvikle nytt konsept og design for en bærekraftig hudpleieserie i premium-segmentet. Eller ren flaks var det jo ikke, i og med at vi gikk seirende ut av en pitsj om oppdraget.

read more

Hjelp med sosiale medier?

Vi er en fleksibel og allsidig gjeng. Enten du trenger en sparringspartner, noen som håndterer alt, eller kanskje noe midt i mellom – vi hjelper deg med å nå målene dine uansett. Her får du se en oppsummering av det vi har laget den siste tiden!

Et lite blikk tilbake på 2021

I det andre året med pandemi passerte Atyp 145 millioner i omsetning.

En helt ekte tidsmaskin

Vanligvis er det internasjonalt produsert materiell som gjelder for lanseringene til markedssjef Audun Hermansen og Mercedes-Benz Norge. Men av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Helt nye EQS er en slik bil.