Fagskolene på Østlandet

Hvordan seks skoler fremstår sterkere med en felles stemme

Fagskolene på Østlandet ble startet som et markedsføringssamarbeid mellom Fagskolen i Telemark, Fagskolen i Østfold, Fagskolen i Vestfold, Fagskolen i Oslo og Akershus, Fagskolen Innlandet og Fagskolen Tinius Olsen (Buskerud). Bakgrunnen for samarbeidet var et ønske om en tydeligere profil i markedet og gjennom dette oppnå økt kjennskap og forbedret omdømme av fagutdanning generelt og Fagskolene på Østlandet spesielt.

For å kunne levere på målet om økt tydelighet og bedre omdømme ble det besluttet å samle seks skoler med hver sin profil og ulike nettsider, under en felles profil, et enhetlig kommunikasjonskonsept. Det var også åpenbart at et felles publiseringsystem (CMS) for alle seks skoler var nødvendig for å klare å skape en felles identitet på nett, samtidig som hver skoles særpreg måtte ivaretas.

Det endelige forretningsmålet var økt søkertall til alle de seks skolene som er en del av Fagskolene på Østlandet.

Utdanning handler i bunn og grunn om fremtiden. Både for deg selv og for samfunnet. Norge har videre et stort og økende behov for fagutdannede spesialister og fagutdanningen representerer et godt alternativ for de som ikke ønsker en akademisk utdannelse. Fagskolene er således viktige både i et samfunnsperspektiv og et personlig perspektiv. Med denne innsikten landet vi på en felles plattform for kommunikasjonen: «Fremtiden ser lys ut for deg med høyere yrkesfaglig utdanning».

En ny felles profil for fagskolene som utgjør Fagskolene på Østlandet ble lansert samtidig med nye nettsider på en ny plattform og filmer for digitale kanaler.

En ny og felles nettside bygget på samme plattform gjør skolene tydeligere i markedet og gjør det enklere for skolene å samarbeide og dele innhold.

Som en del av prosjektet ble det laget nytt messemateriell og en ny felles katalog.

Vi laget en hovedfilm og fire filmer rettet mot utdanning innen helsefag, miljøfag, tekniske fag og lederutdanning.

Hver fagskole har et eget uttrykk innenfor den samme profilen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Vi tar bota di!

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

read more
Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Hafslund Strøm har lenge vært kjent som en solid og tradisjonsrik strømleverandør. Våren 2022 skulle denne merkevaren forsvinne og bli en del av Fortum.

Vår oppgave ble å fortelle at dette skjedde – både til folk generelt, men spesielt til de som var Hafslund Strøm-kunder. Disse skulle betrygges på at alt ville bli som de var vant til – bare enda litt bedre.

Budskapet for kampanjen ble dermed: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

read more

Nyhetsbrev juni 2022

Pallplasseringer i Sølvmikken! Radiospottene om sammenslåingen av Fortum og Hafslund Strøm tok 1. plassen i Sølvmikken i april. Mens 3. plassen...

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.