Stiftelsen Norsk Luftambulanse

En app som redder liv

Hjelp 113 er en app utviklet av Stiftelsen Norsk Luftambulanse (SNLA). Appen forteller eksakt hvor du befinner deg, i tillegg til å gi operatøren på 113-sentralen muligheten til å se skadestedet med egne øyne. Hele 1,7 millioner har lastet ned Hjelp 113, men tall viser at bare 10 % benytter appen når de ringer. SNLA ønsket å bedre disse tallene.

Muligheten for å aktivisere mobilkameraet er en ny funksjon som ikke mange kjenner til. Vi ønsket å bruke denne funksjonen som et argument for å laste ned og benytte appen. Når 113-operatøren kan se hva som skjer på skadestedet, vil det langt på vei føles som å ha vedkommende der. Dette passet også godt inn i konseptet til SNLA, Ingen redder liv alene.

Sammen med Marius Holst og Fantefilm laget vi en film vi ønsket at ingen skulle stille seg likegyldige til. Vi valgte å benytte sterke virkemidler for at filmen skulle bli lagt merke til – uansett om den ble vist på tv eller i sosiale kanaler.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Vi tar bota di!

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

read more
Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Hafslund Strøm har lenge vært kjent som en solid og tradisjonsrik strømleverandør. Våren 2022 skulle denne merkevaren forsvinne og bli en del av Fortum.

Vår oppgave ble å fortelle at dette skjedde – både til folk generelt, men spesielt til de som var Hafslund Strøm-kunder. Disse skulle betrygges på at alt ville bli som de var vant til – bare enda litt bedre.

Budskapet for kampanjen ble dermed: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

read more

Nyhetsbrev juni 2022

Pallplasseringer i Sølvmikken! Radiospottene om sammenslåingen av Fortum og Hafslund Strøm tok 1. plassen i Sølvmikken i april. Mens 3. plassen...

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.