Hvordan få de beste til å jobbe i Skatteetaten?

Skatteetaten står foran et av de største moderniserings- og digitaliseringsprosjektene i det offentlige noensinne. Det krever skarpe hoder innen en rekke fagfelt, deriblant jus, teknologi og økonomi. Ikke minst skal etaten ansette over 100 nye IT-hoder.

Skatteetaten kan ikke matche lønningene som tilbys for tilsvarende jobber i privat sektor. Men etaten kan tilby en jobb som både er utviklende for den enkelte og viktig for alle. Derfor ble dette rekrutteringsoppdraget første gang vi tok i bruk det overordnede konseptet som vi har utviklet for Skatteetaten «Fra alle. For alle». Konseptet sier noe sant om hvordan velferden vår og finansieringen av den henger sammen. Det peker på viktigheten av at alle bidrar med det de skal, fordi skatt og avgifter skal dekke tjenester som kommer alle til gode. 

På statiske boards kan publikum gå helt inntil og se hvert enkelt bilde som motivet er satt sammen av. Alle de små bildene er forøvrig levert av ansatte i Skatteetaten.

Avisannonse

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

DM på radio

DM på radio

En elektrisk lastesykkel kan fint erstatte en varebil. I alle fall hvis du stort sett leverer varer i byen.

Sammen med EVO Elsykler valgte vi ut noen av bedriftene som hver eneste dag står og stamper i kø i Oslo Sentrum. I disse bedriftene søkte vi oss frem til rett person, og laget et personlig budskap til vedkommende.

read more
Vi tar bota di!

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

read more

Vi vokser på media og søk 🔍

Vi har hatt god vekst innen media og nye krefter er derfor hentet inn.

Fem shortlister på en dag!

Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...

Er det på tide å slutte å snakke om «Distinctive Brand Assets»?

Markedsføringshistorien er full av buzzwords. Et av de mest populære akkurat nå er «Distinctive Brand Assets».