Skattekort i alle formater

I fjor lanserte Atyp et fleksibelt kommunikasjonskonsept for Skatteetatens mange små og store beskjeder året igjennom, kalt «... så blir det riktig». I disse dager er konseptet i bruk for å oppfordre oss til å sjekke at opplysningene i skattekortet for 2023 er korrekte.

Hvis opplysningene i skattekortet ditt ikke stemmer, risikerer du at skattetrekket blir for høyt eller for lavt. I år er det særlig god grunn til å ta sjekken, siden at mange har fått høyere rente på lånene sine

Vi visste at skattekortkampanjen skulle ha hovedtrykk på display-annonser og sosiale medier. Idéen ble derfor å spille på lag med de mange forskjellige og ikke minst små formatene. 

Å trekke for mye skatt gjør tilværelsen trangere enn den trenger å være. Løsningen ble å vise dette bokstavelig i form av tre unødvendig trange rom. Rommene er nøyaktig tilpasset formatene de skal brukes i.  

Å trekke for lite skatt derimot, betyr at du påfører deg selv en baksmell. Heller ikke her så vi noen grunn til å gå rundt grøten. 

Resultater

Flere åpnet skattekortet enn i 2021.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Vi som brygget landet

Vi som brygget landet

Friele har vært en viktig del av nordmenns kaffevaner helt siden 1799, og da vi fikk jobben med å vinne tilbake norske kaffehjerter ble det raskt klart for oss at løsningen måtte ligge i den lange historien til Norges eldste kaffehus. Resultatet ble konseptet «Vi som brygget landet»

read more
Kreftfri. Men ikke frisk.

Kreftfri. Men ikke frisk.

Hvert år får rundt 200 norske barn og ungdommer kreft. God behandling gjør at de fleste overlever, men sykdommen og behandlingen gjør at mange opplever seneffekter. Barnekreftforeningen jobber for økt fokus på seneffekter og for å fremme forskning, slik at barna får et godt liv etter behandling.

read more
Godt å bare få det servert

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden

Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.