Veldig mange nordmenn starter året med hårete nyttårsforsetter, som gjerne fiser ut ingenting. Vi bestemte oss derfor for å ønske folk lykke til med overambisiøse nyttårsforsetter, og samtidig foreslå et alternativ de faktisk kan klare å gjennomføre. Løsningen ble et konsept der alle løsningene var skreddersydd til konteksten de ble lest i, enten det var på mobilen i senga, ved siden av boligannonser på finn.no eller på treningsenteret.
Kampanjen ble kickstartet i romjulen med en leken oppfordring om å bytte til et nyttårsforsett som veldig mange klarer å gjennomføre.
Fra andre uka i Januar byttet vi fokus til å oppfordre folk til “å gjøre som stadig flere” – og oppleve fordelene med en hvit Januar.
Medievalget var strategisk og rettet mot å nå ut til flest mulig gjennom kostnadseffektive digitale plattformer. Vi brukte kanaler som Facebook, Instagram, TikTok og Snapchat som gir høy rekkevidde og lav kost per tusen visninger. Budskapene ble tilpasset hver kanal for å sikre relevans og kontekst.
Vi utviklet egne budskap mot treningssentre med fokus på treningsgevinster og mot økonominettsider som fremhevet de økonomiske fordelene ved å kutte ut alkohol.
I tillegg annonserte vi på nisjeplattformer som bolig– og bilseksjoner på Finn.no. Kampanjen inkluderte også generelle annonser distribuert gjennom brede mediekanaler som Schibsted, Aller og Amedia.
Samspillet mellom medievalg og budskapsutforming sikret både bred dekning og økt relevans.
Ønsker du mer informasjon?
Henrik Støre
henriks@atyp.no
+47 977 09 804
