Aqua Bio Technology

Atyp står bak B Natural

Vi har vært så heldige å få bryne oss på å utvikle nytt konsept og design for en bærekraftig hudpleieserie i premium-segmentet. Eller ren flaks var det jo ikke, i og med at vi gikk seirende ut av en pitsj om oppdraget.

Merket skal møte et økende krav om en mer bærekraftig kosmetikkindustri og er et effektiv og helt naturlig alternativ til kjemiske hudpleieprodukter som kan ha negative virkninger på helse og miljø.

Navnet, B Natural, ble valgt fordi det beskriver essensen til merket og kan enkelt aktiveres for å gi merket en tydelig og aktiv holdning ved å tilføre nye ord som B Real, B Conscious, B Safe,  B Comfortable.

Selve designet tar utgangspunkt i et enkelt monogram. I tillegg har vi, under mottoet «B Intuitive», tilført diskret fargekoding, slik at det skal bli enkelt å se i hvilken rekkefølge produktene skal brukes.

Å designe en bred serie med svært mange produkter til forskjellig bruk og målgrupper har vært en tidkrevende prosess og hensyn til produksjonslinjer og emballasje har gitt stadig nye utfordringer. 

Men nå er resultatet klart og du kan i tillegg til å se et utvalg av serien her, også besøke nettsiden deres for å se og kjøpe produktene selv.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

DM på radio

DM på radio

En elektrisk lastesykkel kan fint erstatte en varebil. I alle fall hvis du stort sett leverer varer i byen.

Sammen med EVO Elsykler valgte vi ut noen av bedriftene som hver eneste dag står og stamper i kø i Oslo Sentrum. I disse bedriftene søkte vi oss frem til rett person, og laget et personlig budskap til vedkommende.

read more
Vi tar bota di!

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

read more

Vi vokser på media og søk 🔍

Vi har hatt god vekst innen media og nye krefter er derfor hentet inn.

Fem shortlister på en dag!

Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...

Er det på tide å slutte å snakke om «Distinctive Brand Assets»?

Markedsføringshistorien er full av buzzwords. Et av de mest populære akkurat nå er «Distinctive Brand Assets».