Aqua Bio Technology

Atyp står bak B Natural

Vi har vært så heldige å få bryne oss på å utvikle nytt konsept og design for en bærekraftig hudpleieserie i premium-segmentet. Eller ren flaks var det jo ikke, i og med at vi gikk seirende ut av en pitsj om oppdraget.

Merket skal møte et økende krav om en mer bærekraftig kosmetikkindustri og er et effektiv og helt naturlig alternativ til kjemiske hudpleieprodukter som kan ha negative virkninger på helse og miljø.

Navnet, B Natural, ble valgt fordi det beskriver essensen til merket og kan enkelt aktiveres for å gi merket en tydelig og aktiv holdning ved å tilføre nye ord som B Real, B Conscious, B Safe,  B Comfortable.

Selve designet tar utgangspunkt i et enkelt monogram. I tillegg har vi, under mottoet «B Intuitive», tilført diskret fargekoding, slik at det skal bli enkelt å se i hvilken rekkefølge produktene skal brukes.

Å designe en bred serie med svært mange produkter til forskjellig bruk og målgrupper har vært en tidkrevende prosess og hensyn til produksjonslinjer og emballasje har gitt stadig nye utfordringer. 

Men nå er resultatet klart og du kan i tillegg til å se et utvalg av serien her, også besøke nettsiden deres for å se og kjøpe produktene selv.

Andre arbeider fra Atyp:

Hvit januar

Hvit januar

Det blir stadig mer populært med Hvit januar. Faktisk starter så mange som 1 av 3 nordmenn det nye året uten alkohol. Dette overraskende høye tallet ville Av-og-til bruke til å inspirere enda flere til å oppleve fordelene ved å ta en pause fra alkohol.

read more
Ny identitet for AFF

Ny identitet for AFF

AFF – stiftelsen Administrativt Forskningsfond ved Norges Handelshøyskole, tilbyr en rekke ulike lederutviklingsprogrammer til næringslivet. Stiftelsen hadde behov for å samle alle programmer og aktiviteter i en felles merkevarestrategi med tilhørende visuell identitet.

read more
Nesten alle gjør det

Nesten alle gjør det

Alle bør sjekke skattekortet sitt, men 1 av 3 nordmenn gjør det likevel ikke. Tidligere opplysningskampanjer for å få flere til å sjekke skattekortet har bidratt til at andelen som sjekker blir færre og færre, men fortsatt er vi ikke i mål. Målet med årets kampanje var derfor å få enda flere til å sjekke skattekortene sine.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.