Aqua Bio Technology

Atyp står bak B Natural

Vi har vært så heldige å få bryne oss på å utvikle nytt konsept og design for en bærekraftig hudpleieserie i premium-segmentet. Eller ren flaks var det jo ikke, i og med at vi gikk seirende ut av en pitsj om oppdraget.

Merket skal møte et økende krav om en mer bærekraftig kosmetikkindustri og er et effektiv og helt naturlig alternativ til kjemiske hudpleieprodukter som kan ha negative virkninger på helse og miljø.

Navnet, B Natural, ble valgt fordi det beskriver essensen til merket og kan enkelt aktiveres for å gi merket en tydelig og aktiv holdning ved å tilføre nye ord som B Real, B Conscious, B Safe,  B Comfortable.

Selve designet tar utgangspunkt i et enkelt monogram. I tillegg har vi, under mottoet «B Intuitive», tilført diskret fargekoding, slik at det skal bli enkelt å se i hvilken rekkefølge produktene skal brukes.

Å designe en bred serie med svært mange produkter til forskjellig bruk og målgrupper har vært en tidkrevende prosess og hensyn til produksjonslinjer og emballasje har gitt stadig nye utfordringer. 

Men nå er resultatet klart og du kan i tillegg til å se et utvalg av serien her, også besøke nettsiden deres for å se og kjøpe produktene selv.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Tusen spørsmål til de tusen hjem

Tusen spørsmål til de tusen hjem

Ved utgangen av 2020 var det over 200 barn og unge som ventet på et fosterhjem. Samtidig vet vi at hele 17 % av nordmenn er positive til å bli fosterforeldre. Likevel er det mangel på fosterhjem i Norge. Utfordringen til Bufdir, Bufetat og landets fosterhjemstjenester er å få enda flere av de positivt innstilte til å ta engasjementet et skritt lenger. Vi må rett og slett få enda flere til å ta praten med sine nærmeste:
Kunne vi vært gode fosterforeldre?

read more
Hvordan lage mer buzz rundt Honningcentralen?

Hvordan lage mer buzz rundt Honningcentralen?

Honningcentralen er et samvirke med små og store birøktere som leverer kortreist og bærekraftig norsk honning rett fra naturen. Det har de gjort siden 1927. For å skape ny oppmerksomhet rundt Honningcentralen og produktene de selger, utviklet vi et nytt kommunikasjonskonsept. Denne jobben er blitt valgt ut på shortlist til Epica Awards 2020.

read more

Snarvisitt i bransjen

Noe av det hyggeligste vi vet er når noen har lyst til å ha arbeidsuken sin hos oss. Edvard var hos oss i fire dager og fikk oppleve litt av hvert. Han har oppsummert uken selv her!

8 ideer til reklame på radio

Hvis du spør meg om et perfekt sted for å formidle kommersielle budskap, kan det godt hende jeg svarer radio. Reklame på radio er nemlig lett tilgjengelig, kjapt å produsere og relativt rimelig både å lage og distribuere.

Podcaststudio klart til bruk

Vurderer du å spille inn en podcast? Flaks for deg at vi har et splitter nytt podcastrom i 2. etg i Karlstadgata 11!