Aqua Bio Technology

Atyp står bak B Natural

Vi har vært så heldige å få bryne oss på å utvikle nytt konsept og design for en bærekraftig hudpleieserie i premium-segmentet. Eller ren flaks var det jo ikke, i og med at vi gikk seirende ut av en pitsj om oppdraget.

Merket skal møte et økende krav om en mer bærekraftig kosmetikkindustri og er et effektiv og helt naturlig alternativ til kjemiske hudpleieprodukter som kan ha negative virkninger på helse og miljø.

Navnet, B Natural, ble valgt fordi det beskriver essensen til merket og kan enkelt aktiveres for å gi merket en tydelig og aktiv holdning ved å tilføre nye ord som B Real, B Conscious, B Safe,  B Comfortable.

Selve designet tar utgangspunkt i et enkelt monogram. I tillegg har vi, under mottoet «B Intuitive», tilført diskret fargekoding, slik at det skal bli enkelt å se i hvilken rekkefølge produktene skal brukes.

Å designe en bred serie med svært mange produkter til forskjellig bruk og målgrupper har vært en tidkrevende prosess og hensyn til produksjonslinjer og emballasje har gitt stadig nye utfordringer. 

Men nå er resultatet klart og du kan i tillegg til å se et utvalg av serien her, også besøke nettsiden deres for å se og kjøpe produktene selv.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Consider Yourself Warned

Consider Yourself Warned

Rebel Energy Bullets er en helt ny sukkerfri, koffeinholdig pastill med smaker inspirert av energidrikke. Rebel ble lansert høsten 2023 i både Norge og Sverige.

read more
Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Er man opptatt av kvalitet i sitt eget arbeid, kan det tenkes att man også er opptatt av kvalitet i bil. I likhet med sine kunder stiller Mercedes-Benz varebil høye krav til seg selv, og jobber hele tiden med å tilby mer enn andre varebilleverandører. Dette kaller vi «Kvalitet i arbeid».

read more

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.

Atyp avslører: Distinkte merkemarkører gjorde underverker for content-løpet til Norges største arbeidsplass

Honningcentralen ville minne folk om ulike fordeler ved bruk av honning. En viktig del av mediemiksen var å lage en content-artikkel med tilhørende native-annonser.

På tide å gå i livbåten?

Sosiale medier har slått innover oss som en tsunami og endret medielandskapet totalt de siste 10–12 årene. Det har etterlatt et landskap som kanskje ikke ble helt det vi håpet – og det er på tide å engasjere seg i konsekvensene.