Skatteetaten

Nesten ferdig er ikke helt ferdig

Skatteetaten hadde behov for å understreke at skattemeldingen bare er «nesten ferdig». Se hvordan Atyp hjalp de med det.

Skatteetaten jobber hardt for at det skal bli enklere for oss alle å levere inn riktigere opplysninger. Det har medført at mye av skattemeldingen utfylles automatisk uten at du og jeg trenger å løfte en finger. Det gjør at mange opplever at skattemeldingen allerede er ferdig, og at de ikke trenger å gjøre noen ting.

Derfor hadde Skatteetaten behov for å understreke at skattemeldingen bare er «nesten ferdig», og at alle har ansvar for å gå inn å sjekke at opplysningene som er oppgitt stemmer.

Løsninger: 
«Nesten ferdig er ikke helt ferdig».

Gjennom morsomme dramatiseringer av ting som er «nesten ferdige» minner vi folk om at de selv må sjekke skattemeldingen sin, før den er helt ferdig – og helt riktig. 

Hva ville skjedd hvis folk hadde nøyd seg med å gjøre ting nesten ferdig på andre arenaer enn skatt? Det har vi dramatisert i fire ulike lydspotter til radio og podcast.

Film til online video, display og SoMe

Folk som bare gjør seg nesten ferdig blir også underholdende film til digitale kanaler.

Resultater

39% la merke til kampanjen. Det gjør at kampanjen leverer vesentlig bedre oppmerksomhet pr. krone investert enn benchmark fra Mediacoms benchmark database. Budskapet om at skattemeldingen må sjekkes oppleves som veldig tydelig, og bidro til at mange flere sjekket Skattemeldingen. Kampanjen bidro også til at veldig mange fikk et bedre inntrykk av Skatteetaten.

Flere lønnstagere og pensjonister har sjekket skattemeldingen.

%

Oppmerksomhet

%

Budskapsforståelse

%

Bedre inntrykk av Skatteetaten

%

Kampanjen bidro til at jeg sjekket skattemeldingen

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Consider Yourself Warned

Consider Yourself Warned

Rebel Energy Bullets er en helt ny sukkerfri, koffeinholdig pastill med smaker inspirert av energidrikke. Rebel ble lansert høsten 2023 i både Norge og Sverige.

read more
Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Er man opptatt av kvalitet i sitt eget arbeid, kan det tenkes att man også er opptatt av kvalitet i bil. I likhet med sine kunder stiller Mercedes-Benz varebil høye krav til seg selv, og jobber hele tiden med å tilby mer enn andre varebilleverandører. Dette kaller vi «Kvalitet i arbeid».

read more

Vi flytter – fra K11 til TM11

Etter nærmere 15 år i Karlstadgata 11, har vi funnet et nytt sted å bo!

Dobbel seier i ANFO Effekt

Yes! Sammen med Fjordland hentet vi to premier i årets ANFO Effekt.

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.