Kort og enkelt: Sånn digitaliseres verdikjeden i strømmarkedet

I forbindelse med Digitaliseringskonferansen hadde Elhub behov for en kort introduksjonsfilm som de kunne bruke i foredraget sitt «Setter energikrisen fart på datadelingen?»

Elhub digitaliserer verdikjeden i strømmarkedet vårt, men det kan være vanskelig å forstå nøyaktig hva dette innebærer. Vår oppgave ble derfor å forklare dette på en enkel og kortfattet måte med en film på rundt tre minutter.

Etter et kort briefingmøte med Elhub, satt vi i gang med idémyldring der vi fant ut hva som var mest relevant å ha med i introduksjonsfilmen, slik at flest mulig ville forstå hva Elhub er og gjør. Når dette var i boks, utviklet vi et manus som vi tok med oss inn i studioet vårt, der vi spilte inn voice-over og filmet intervjuer med representanter fra Elhub og Gurusoft, som er en av bedriftene som benytter Elhubs måledata i det de tilbyr. Avslutningsvis klippet vi dette sammen med animasjoner, stockbilder og musikk, og nedenfor kan du se resultatet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Consider Yourself Warned

Consider Yourself Warned

Rebel Energy Bullets er en helt ny sukkerfri, koffeinholdig pastill med smaker inspirert av energidrikke. Rebel ble lansert høsten 2023 i både Norge og Sverige.

read more
Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Mercedes-Benz: Kvalitet i arbeid

Er man opptatt av kvalitet i sitt eget arbeid, kan det tenkes att man også er opptatt av kvalitet i bil. I likhet med sine kunder stiller Mercedes-Benz varebil høye krav til seg selv, og jobber hele tiden med å tilby mer enn andre varebilleverandører. Dette kaller vi «Kvalitet i arbeid».

read more

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.

Atyp avslører: Distinkte merkemarkører gjorde underverker for content-løpet til Norges største arbeidsplass

Honningcentralen ville minne folk om ulike fordeler ved bruk av honning. En viktig del av mediemiksen var å lage en content-artikkel med tilhørende native-annonser.

På tide å gå i livbåten?

Sosiale medier har slått innover oss som en tsunami og endret medielandskapet totalt de siste 10–12 årene. Det har etterlatt et landskap som kanskje ikke ble helt det vi håpet – og det er på tide å engasjere seg i konsekvensene.