2023 har for mange annonsører startet tyngre enn forventet. Hvorfor er det slik?
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Ny prosjektleder til Atyp
Det er stadig behov for forsterkninger i Karlstadgata 11, og den siste inn døra er prosjektleder Karoline Jakobsen.
Jippi! Vi vant Sølvmikken 🎙️
Det var radiospottene for Fortum som stakk av med Sølvmikken i februar. Her kan du høre alle spottene.
Friele velger Atyp
Friele er ett av de aller sterkeste kaffemerkene på markedet i dag, og vi i Atyp gleder oss til å jobbe med de.
Hvorfor er det ikke flere som satser på en «Sometimes off» strategi?
Rådgiver Svein Larsen stiller spørsmålstegn ved om «Always On» alltid er den rette løsningen.
Trenger du hjelp med sosiale medier?
Vi utvikler konsepter, filmer intervjuer, skriver native-artikler og lager rekrutteringskampanjer spesielt for SoMe. Her får du en smakebit av noe av det vi har laget.
Vi har lekt oss med LEGO®
Vi har vært så heldige å få lage animasjonsfilm for leketøykjeden Extra Leker.
Årets nykommer i Byråprofil
Når Kampanje for 33. gang presenterte Årets Byråprofil, hvor norske annonsører evaluerer seg frem til landets mest attraktive reklamebyrå, er det moro å se at atyp er årets nykommer på topp 10 listen.
A brand is an idea that people live by
En sterk merkevare er mer enn et navn og en logo. Sterke merkevarer har en tydelig forretningsidé som relevante målgrupper legger merke til, tror på og handler med. I denne artikkelen viser vi eksempel på hvordan vi i atyp gjør en idé om til en merkevare.
2x gull på Medieprisen! ⭐️
På torsdagens Mediepris-utdeling stakk Atyp av med hele to gull i kategoriene Mediekreativitet og Mediestrategi.
NAV velger Atyp som reklame- og mediebyrå
Hurra! Atyp er NAVs nye reklame- og mediebyrå.
To bronse og én shortlist i en av verdens mest prestisjefylte kreative konkurranser
Cresta Awards har siden 1993 vurdert, juryert og premiert de beste kreative arbeidene fra mer enn 70 land.
Vi vokser på media og søk 🔍
Vi har hatt god vekst innen media og nye krefter er derfor hentet inn.
Fem shortlister på en dag!
Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...
Er det på tide å slutte å snakke om «Distinctive Brand Assets»?
Markedsføringshistorien er full av buzzwords. Et av de mest populære akkurat nå er «Distinctive Brand Assets».
Atyp + Bilkollektivet 🚗💨
Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. Målet er å redusere antall biler og penger brukt på bil ved å tilby folk å disponere bil kun når de trenger det
Velkommen Leslie 👋
Vi i Atyp er så heldige å ha en praksisstudent hos oss frem til jul.
Atyp søker grafisk designer
Atyp er et reklame- og mediebyrå med et tydelig kreativt fokus. Nå leter vi etter en ny grafisk designer som ønsker å bidra til å styrke vår...
Nyhetsbrev juni 2022
Pallplasseringer i Sølvmikken! Radiospottene om sammenslåingen av Fortum og Hafslund Strøm tok 1. plassen i Sølvmikken i april. Mens 3. plassen...
Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir
Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.
Vår miljøpolicy
I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.
Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan
I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.
Nyhetsbrev april 2022
Flest gull på Gullblyanten! 🏆 Vi er helt utrolig stolte av å kunne si at vi vant flest gull under årets Gullblyanten. Kampanjen «Tusen spørsmål til...
Seks nye, blide ansikter!
Seks blide, nye ansikter er å se på kontoret vårt i Karlstadgata 11.
Bufdir og Atyp er vinnere av «Årets Markedsfører»!
Det var knallhard konkurranse da det for 22. gang skulle deles ut «Årets Markedsfører».
Atyp hentet flest gull på Gullblyanten! 🏆
Vi er helt utrolig stolte av å kunne si at vi vant flest gull under årets Gullblyanten.
Atyp vinner byråbattle!
I dag, torsdag 3.mars, gjennomførte MFO sitt årlig arrangement Byråbattle, hvor vi deltok sammen med Mindshare, OMD og Red Denstu X.
Alle byråene pitchet på samme brief, på det fiktive caset MFO Circle, som skulle være en ny tjeneste for innlevering, kjøp og salg av brukte klær.
Vår løsning på briefen ble konseptet RE by MFO, og det ble tatt ut i mange ulike flater og varianter.
Hele caset og presentasjonen kan du se i video under.
Hva skal til for å lage gode reklamefilmer?
Gjennom årenes løp har mange stilt meg dette spørsmålet.
Fosterhjem + Spider-Man = sant
For å flere til å ta fosterhjemspraten hjemme har vi vært på kino.I samme periode slo Spider-Man filmen, No Way home, alle seerrekorder på lenge og...
I anledning morsdagen
I anledning morsdagen, søndag 13.februar, laget vi en annonse for Bufdir og fosterhjem.no. som hyller alle mødre der ute. Også de som åpner både...
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.
Hjelp med sosiale medier?
Vi er en fleksibel og allsidig gjeng. Enten du trenger en sparringspartner, noen som håndterer alt, eller kanskje noe midt i mellom – vi hjelper deg med å nå målene dine uansett. Her får du se en oppsummering av det vi har laget den siste tiden!
Et lite blikk tilbake på 2021
I det andre året med pandemi passerte Atyp 145 millioner i omsetning.
En helt ekte tidsmaskin
Vanligvis er det internasjonalt produsert materiell som gjelder for lanseringene til markedssjef Audun Hermansen og Mercedes-Benz Norge. Men av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Helt nye EQS er en slik bil.
Tidligere TV3-sjef blir partner i Atyp
Jeg trives best i skjæringspunktet mellom strategi og kreativitet, og Atyp er derfor perfekt for meg, sier Morten Micalsen.