Jekk ned en supporter

Når Eurosport skulle lansere Eliteserien 2018 ønsket de å engasjere fotballfans i forkant av sesongen. Utfordringen var bare at fotballkampene skulle sparkes i gang allerede i mars når både OL og ski preget TV-skjermene.

For å engasjere fotballfans over hele landet tenkte vi:

Hvorfor ikke la fotballsupporterne terge hverandre med fjorårets nedturer. Fotball er ikke fotball uten rivalisering.

Ved bruk av bannere og poster i sosiale medier fristet vi folk med muligheten til å jekke ned en kompis og trakk de inn til vår kampanjeside.

På kampanjesiden kunne man enkelt tilpasse personlig bannere til venner og lagene de holder med.

Deretter kunne man sende den unike lenken til den utvalgte, som fikk oppleve en temmelig personlig hilsen på forsiden av Dagbladet.

I løpet av det første døgnet ble over 8.500 bannere laget og sendt.

Målgruppen brukte gjennomsnittlig to minutter og 23 sekunder på siden.

Gullblyanten logo

Kampanjen ble hedret med bronse i Gullblyanten og diplom i Medieprisen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

DM på radio

DM på radio

En elektrisk lastesykkel kan fint erstatte en varebil. I alle fall hvis du stort sett leverer varer i byen.

Sammen med EVO Elsykler valgte vi ut noen av bedriftene som hver eneste dag står og stamper i kø i Oslo Sentrum. I disse bedriftene søkte vi oss frem til rett person, og laget et personlig budskap til vedkommende.

read more
Vi tar bota di!

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

read more

Vi vokser på media og søk 🔍

Vi har hatt god vekst innen media og nye krefter er derfor hentet inn.

Fem shortlister på en dag!

Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...

Er det på tide å slutte å snakke om «Distinctive Brand Assets»?

Markedsføringshistorien er full av buzzwords. Et av de mest populære akkurat nå er «Distinctive Brand Assets».