Jekk ned en supporter

Når Eurosport skulle lansere Eliteserien 2018 ønsket de å engasjere fotballfans i forkant av sesongen. Utfordringen var bare at fotballkampene skulle sparkes i gang allerede i mars når både OL og ski preget TV-skjermene.

For å engasjere fotballfans over hele landet tenkte vi:

Hvorfor ikke la fotballsupporterne terge hverandre med fjorårets nedturer. Fotball er ikke fotball uten rivalisering.

Ved bruk av bannere og poster i sosiale medier fristet vi folk med muligheten til å jekke ned en kompis og trakk de inn til vår kampanjeside.

På kampanjesiden kunne man enkelt tilpasse personlig bannere til venner og lagene de holder med.

Deretter kunne man sende den unike lenken til den utvalgte, som fikk oppleve en temmelig personlig hilsen på forsiden av Dagbladet.

I løpet av det første døgnet ble over 8.500 bannere laget og sendt.

Målgruppen brukte gjennomsnittlig to minutter og 23 sekunder på siden.

Gullblyanten logo

Kampanjen ble hedret med bronse i Gullblyanten og diplom i Medieprisen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Praksisteam på besøk

De siste månedene har vi vært så heldige å ha Caroline og Gjon på besøk hos oss.

Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

Atyp + Bufdir = Sølvfisk 🐟

Filmen «Den utenkelige overgangen», som vi laget for Bufdir og fosterhjem.no har blitt premiert med Sølvfisken for mars.