Jekk ned en supporter

Når Eurosport skulle lansere Eliteserien 2018 ønsket de å engasjere fotballfans i forkant av sesongen. Utfordringen var bare at fotballkampene skulle sparkes i gang allerede i mars når både OL og ski preget TV-skjermene.

For å engasjere fotballfans over hele landet tenkte vi:

Hvorfor ikke la fotballsupporterne terge hverandre med fjorårets nedturer. Fotball er ikke fotball uten rivalisering.

Ved bruk av bannere og poster i sosiale medier fristet vi folk med muligheten til å jekke ned en kompis og trakk de inn til vår kampanjeside.

På kampanjesiden kunne man enkelt tilpasse personlig bannere til venner og lagene de holder med.

Deretter kunne man sende den unike lenken til den utvalgte, som fikk oppleve en temmelig personlig hilsen på forsiden av Dagbladet.

I løpet av det første døgnet ble over 8.500 bannere laget og sendt.

Målgruppen brukte gjennomsnittlig to minutter og 23 sekunder på siden.

Gullblyanten logo

Kampanjen ble hedret med bronse i Gullblyanten og diplom i Medieprisen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Særpreg på beger

Særpreg på beger

Den Lille Nøttefabrikken og Minde Sjokoladefabrikk lager mye godt, hver for seg og sammen. I Norgesgruppens butikker selges en del av disse produktene i egne, små plastbeger. Det er denne serien som nå har fått et nytt og mer særpreget uttrykk.

read more

Trenger du hjelp med sosiale medier?

Vi utvikler konsepter, filmer intervjuer, skriver native-artikler og lager rekrutteringskampanjer spesielt for SoMe. Her får du en smakebit av noe av det vi har laget.

Vi har lekt oss med LEGO®

Vi har vært så heldige å få lage animasjonsfilm for leketøykjeden Extra Leker.

Årets nykommer i Byråprofil

Når Kampanje for 33. gang presenterte Årets Byråprofil, hvor norske annonsører evaluerer seg frem til landets mest attraktive reklamebyrå, er det moro å se at atyp er årets nykommer på topp 10 listen.