Evo Elsykler

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

EVO Elsykler foreslo ganske enkelt at de kunne betale bota di hvis du kjøpte en ny elsykkel hos dem. Dette budskapet spredte de rundt i hele landet, med et spesielt fokus i byene der fordelene med elsykkel er størst.

Budskapet ble også plassert der parkeringsbøter svir som verst – på bilruta til feilparkerte biler. Vi produserte en enkel og tydelig DM som ble lagt utenpå reelle parkeringsbøter.

Vi var også til stede i parkeringshus og på parkeringsplasser. Selv om du ikke har fått en parkeringsbot akkurat der og da, kjenner de fleste bilister følelsen av en gul lapp på ruta.

Radio var en del av kampanjen. Også her minnet vi om at sykkel i mange tilfeller er et bedre alternativ enn bil. Og hvem vet, kanskje kampanjen har ført til at noen har parkert bilen for godt?

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

DM på radio

DM på radio

En elektrisk lastesykkel kan fint erstatte en varebil. I alle fall hvis du stort sett leverer varer i byen.

Sammen med EVO Elsykler valgte vi ut noen av bedriftene som hver eneste dag står og stamper i kø i Oslo Sentrum. I disse bedriftene søkte vi oss frem til rett person, og laget et personlig budskap til vedkommende.

read more
Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Hafslund Strøm har lenge vært kjent som en solid og tradisjonsrik strømleverandør. Våren 2022 skulle denne merkevaren forsvinne og bli en del av Fortum.

Vår oppgave ble å fortelle at dette skjedde – både til folk generelt, men spesielt til de som var Hafslund Strøm-kunder. Disse skulle betrygges på at alt ville bli som de var vant til – bare enda litt bedre.

Budskapet for kampanjen ble dermed: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

read more

Vi vokser på media og søk 🔍

Vi har hatt god vekst innen media og nye krefter er derfor hentet inn.

Fem shortlister på en dag!

Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...

Er det på tide å slutte å snakke om «Distinctive Brand Assets»?

Markedsføringshistorien er full av buzzwords. Et av de mest populære akkurat nå er «Distinctive Brand Assets».