Evo Elsykler

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

EVO Elsykler foreslo ganske enkelt at de kunne betale bota di hvis du kjøpte en ny elsykkel hos dem. Dette budskapet spredte de rundt i hele landet, med et spesielt fokus i byene der fordelene med elsykkel er størst.

Budskapet ble også plassert der parkeringsbøter svir som verst – på bilruta til feilparkerte biler. Vi produserte en enkel og tydelig DM som ble lagt utenpå reelle parkeringsbøter.

Vi var også til stede i parkeringshus og på parkeringsplasser. Selv om du ikke har fått en parkeringsbot akkurat der og da, kjenner de fleste bilister følelsen av en gul lapp på ruta.

Radio var en del av kampanjen. Også her minnet vi om at sykkel i mange tilfeller er et bedre alternativ enn bil. Og hvem vet, kanskje kampanjen har ført til at noen har parkert bilen for godt?

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Hafslund Strøm har lenge vært kjent som en solid og tradisjonsrik strømleverandør. Våren 2022 skulle denne merkevaren forsvinne og bli en del av Fortum.

Vår oppgave ble å fortelle at dette skjedde – både til folk generelt, men spesielt til de som var Hafslund Strøm-kunder. Disse skulle betrygges på at alt ville bli som de var vant til – bare enda litt bedre.

Budskapet for kampanjen ble dermed: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

read more

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.

Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan

I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.