Til tross for hva en rekke strømaktører virker å tro, så går ikke folk rundt og tenker på strøm. Og hvis de først skulle tenke på strøm, er det mest sannsynlig fordi de er misfornøyde med leverandøren sin.
Denne innsikten ønsket vi å benytte i kampanjen vi skulle lage. Ved å vise at vi forstår hvordan folk faktisk lever livene sine, ville vi forsøke å styrke vår tillit og troverdighet hos potensielle og eksisterende kunder i Oslo og omegn.
Kampanjen for Hafslund Strøm spiller på hva vanlige folk kan tenke på i stedet for strøm.
Den viser et utvalg betraktninger som kanskje kan vekke litt humring eller undring hos publikum, samtidig som vi også er tydelige på at Hafslund Strøm brenner for å holde kundene sine fornøyde.
En mengde ulike løsninger ble laget for avis, utendørs, sosiale medier, digitale bannere og nett-tv.
Kampanjen er løst i samarbeid med Tinagent og Både Og.
Resultater 2021
%
Salg web
%
Salg telemarketing
%
Reklameoppmerksomhet (opp fra 9 % i 2020)
%
Avsender-ID (opp fra 26 % i 2020)
%
Mediespend i 2021 mot 2020
Ønsker du mer informasjon?
Marius Jensen
marius@atyp.no
+47 900 19 870