Honningcentralen

Hvordan lage mer buzz rundt Honningcentralen?

Honningcentralen er et samvirke med små og store birøktere som leverer kortreist og bærekraftig norsk honning rett fra naturen. Det har de gjort siden 1927. For å skape ny oppmerksomhet rundt Honningcentralen og produktene de selger, utviklet vi et nytt kommunikasjonskonsept. Denne jobben er blitt valgt ut på shortlist til Epica Awards 2020.

Konseptet hviler på en betraktning om at Honningcentralen, med sine birøktere og milliarder av bier, er Norges største arbeidsplass. Det gir oss mulighet til å snakke om naturlighet, birøkt, håndverk, kvalitet og de konkrete produktene på en litt annerledes, men likevel relevant måte. I første omgang lagde vi 7 korte filmer for TV.

Surre rundt

En i administrasjonen

Åpent landskap

Kvinnelig sjef

Månedens ansatt

Viktig jobbreise

Forretningsidé

Til SoMe lagde vi ulike poster hvor vi lekte med begrepet “Norges største arbeidsplass”.

Bigeskjeft

Medarbeidersamtaler

950.000 arbeidere

I 2021 lagde vi lanseringsfilmer for Lynghonning, og sponsorvignetter for Lineær-TV.

Lanseringsfilm Lynghonning

Sponsorvignett grillspyd

Sponsorvignett produktsortiment

Sponsorvignett juleribbe

I anledning kvinnedagen synes vi det var på sin plass å påpeke at kvinneandelen på Norges største arbeidsplass er usedvanlig høy. Annonsen ble også publisert på sosiale medier samme dag.

Kvinnelige ledere har aldri vært under 100%

100% kvinnelige ledere

For å hjelpe folk gjennom korona sesongen, og inspirere folk til å bruke mer honning, lanserte vi i 2022 “Honningcentralens forretningshemmeligheter”. Disse er distribuert som video i banner.

Te med honning og sitron

Honning mot sår hals

Kampanjen har blitt veldig godt mottatt blant forbruker og i ulike bransjefora i inn- og utland. Liking, involvering, merkevarepåvirkning og aktivering er skyhøyt over Mediacoms benchmark for FMCG merker. I tillegg dobles Honningcentralens Top of Mind. Og salget har vært strålende.

%

Liking bedre enn benchmark

%

Merkepåvirkning bedre enn benchmark

%

Salg

%

Aktivering bedre enn benchmark

%

Top of Mind

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Særpreg på beger

Særpreg på beger

Den Lille Nøttefabrikken og Minde Sjokoladefabrikk lager mye godt, hver for seg og sammen. I Norgesgruppens butikker selges en del av disse produktene i egne, små plastbeger. Det er denne serien som nå har fått et nytt og mer særpreget uttrykk.

read more
I år ble det Fargerik Fredag

I år ble det Fargerik Fredag

I år hadde Thon Hotels et ønske om å droppe Black Friday. I stedet ville de skape sin egen dag som var mer i tråd med deres verdier. Navnet på dagen ble Fargerik Fredag. Vår oppgave ble å gjøre denne nye dagen kjent, og å få folk til å forstå at årets beste tilbud ville komme denne fredagen – og ikke på Black Friday en måned senere.

read more

Årets nykommer i Byråprofil

Når Kampanje for 33. gang presenterte Årets Byråprofil, hvor norske annonsører evaluerer seg frem til landets mest attraktive reklamebyrå, er det moro å se at atyp er årets nykommer på topp 10 listen.

A brand is an idea that people live by

En sterk merkevare er mer enn et navn og en logo. Sterke merkevarer har en tydelig forretningsidé som relevante målgrupper legger merke til, tror på og handler med. I denne artikkelen viser vi eksempel på hvordan vi i atyp gjør en idé om til en merkevare.

2x gull på Medieprisen! ⭐️

På torsdagens Mediepris-utdeling stakk Atyp av med hele to gull i kategoriene Mediekreativitet og Mediestrategi.