Honningcentralen

 

Hvordan lage mer buzz rundt Honningcentralen?

Honningcentralen er et samvirke med små og store birøktere som leverer kortreist og bærekraftig norsk honning rett fra naturen. Det har de gjort siden 1927. For å skape ny oppmerksomhet rundt Honningcentralen og produktene de selger, utviklet vi et nytt kommunikasjonskonsept. Denne jobben er blitt valgt ut på shortlist til Epica Awards 2020.

Konseptet hviler på en betraktning om at Honningcentralen, med sine birøktere og milliarder av bier, er Norges største arbeidsplass. Det gir oss mulighet til å snakke om naturlighet, birøkt, håndverk, kvalitet og de konkrete produktene på en litt annerledes, men likevel relevant måte.

Det ble utviklet et knippe korte filmer for brukt på TV, online og SoMe.

PS! Ingen bier ble skadet under opptak, men fotografen fikk et stikk i øret.

Surre rundt

En i administrasjonen

Åpent landskap

Kvinnelig sjef

Månedens ansatt

Viktig jobbreise

Forretningsidé

Kampanjen har blitt veldig godt mottatt blant forbruker og i ulike bransjefora i inn- og utland. Liking, involvering, merkevarepåvirkning og aktivering er skyhøyt over Mediacoms benchmark for FMCG merker. I tillegg dobles Honningcentralens Top of Mind. Og salget har vært strålende.

+ 47,6%

Liking bedre enn benchmark

+ 40%

Aktivering bedre enn benchmark

+ 61,9%

Merkepåvirkning bedre enn benchmark

+ 106%

Top of Mind

+ 10%

Salg

Ønsker du mer informasjon? Svein Larsen +47 911 82 211

Svein Larsen