Nå snacker vi!

Snacksbønner er kort fortalt åkerbønner som er røstet og krydret til et knasende sprøtt produkt med masse smak. Sammen med Den Lille Nøttefabrikken har Atyp laget pakningsdesign, utviklet kommunikasjonskonsept og produsert en lanseringskampanje.

Poser med tydelig posisjonering

Pakningene er designet for å plassere produktet tydelig i snackskategorien, samtidig som fordelene ved produktet kommer tydelig fram. Bønner er helt nytt i det norske snacksmarkedet. Det er derfor viktig at vi er ekstra tydelige på råvare og smak.

Snacks med litt bedre samvittighet

Snacksbønner er en naturlig smaksbombe, laget av bønner som er røstet og krydret og pakket i mindre porsjoner. Det er i det hele tatt mye som gjør at Snacksbønner fremstår som et litt sunnere alternativ når du er fysen. Det er vegansk, proteinrikt, glutenfritt, lavkarbo og godt på en gang. Konsept ble derfor basert på et uttrykk vi gjerne bruker om noe som både er nytt og betydelig bedre, nemlig «Nå snakker vi!». For Snacksbønner måtte det selvfølgelig bli «Nå snacker vi!». De korte lanseringsfilmene er produsert av Atyp og tilpasset raske, sosiale og digitale flater.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Vi som brygget landet

Vi som brygget landet

Friele har vært en viktig del av nordmenns kaffevaner helt siden 1799, og da vi fikk jobben med å vinne tilbake norske kaffehjerter ble det raskt klart for oss at løsningen måtte ligge i den lange historien til Norges eldste kaffehus. Resultatet ble konseptet «Vi som brygget landet»

read more
Kreftfri. Men ikke frisk.

Kreftfri. Men ikke frisk.

Hvert år får rundt 200 norske barn og ungdommer kreft. God behandling gjør at de fleste overlever, men sykdommen og behandlingen gjør at mange opplever seneffekter. Barnekreftforeningen jobber for økt fokus på seneffekter og for å fremme forskning, slik at barna får et godt liv etter behandling.

read more
Godt å bare få det servert

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden

Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.