Mercedes-Benz

EQ Power: Fordi livet er en hybrid

I løpet av 2020 skulle Mercedes-Benz gjennomføre sin største lansering av plug-in hybrider noensinne. Hele 28 nye modellvarianter med ny og forbedret elektrisk rekkevidde, skulle lanseres under EQ Power-paraplyen. Vår oppgave var å lage en nasjonal kampanje som viste frem hele spekteret av nye modeller, og beviste at Mercedes-Benz har modeller som passer alle behov.
Mercedes-Benz plug-in hybrider

Med de nye plug-in-modellene kan du kjøre mer elektrisk i hverdagen, og skifte til motorkraft når du trenger det. Det slo oss at disse bilene har mye til felles med folks hverdag. Livet består jo tross alt av altfor mange svippturer til butikken, og altfor få til hytta. Vi kjører barna hundrevis av ganger til trening, men bare én årlig langtur til Dana Cup. Denne innsikten ble til konseptlinjen «Fordi livet er en hybrid».

Kampanjen kretser rundt 11 nøkkelvisueller, som måtte lages i 3D, ettersom ingen av modellene var lansert eller avfotografert enda. Konseptet muliggjorde et stort antall tekstvarianter, som igjen kunne tilpasses flater, geografisk lokasjon og sesong.

Kampanjen ble tatt ut på print, utendørs, SoMe, pluss programmatisk display-annonsering med både video og animert HTML.

Mercedes-Benz økte sine markedsandeler i hybrid-segmentet i perioden 2019-2020 fra 1,67 til 6,55%. Veksten i hybrid overgikk veksten for merket totalt i det norske markedet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Vi tar bota di!

Vi tar bota di!

En av de mest irriterende tingene med å ha bil i byen, er parkeringsbøter. Og sånn har det vært helt til EVO Elsykler kom med et forslag til hvordan du blir kvitt disse bøtene en gang for alle.

read more
Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Om da Hafslund Strøm ble en del av Fortum

Hafslund Strøm har lenge vært kjent som en solid og tradisjonsrik strømleverandør. Våren 2022 skulle denne merkevaren forsvinne og bli en del av Fortum.

Vår oppgave ble å fortelle at dette skjedde – både til folk generelt, men spesielt til de som var Hafslund Strøm-kunder. Disse skulle betrygges på at alt ville bli som de var vant til – bare enda litt bedre.

Budskapet for kampanjen ble dermed: Nå blir Hafslund Strøm til Fortum. Det betyr flere smarte løsninger for deg.

read more

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.

Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan

I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.