Mercedes-Benz

EQ Power: Fordi livet er en hybrid

I løpet av 2020 skulle Mercedes-Benz gjennomføre sin største lansering av plug-in hybrider noensinne. Hele 28 nye modellvarianter med ny og forbedret elektrisk rekkevidde, skulle lanseres under EQ Power-paraplyen. Vår oppgave var å lage en nasjonal kampanje som viste frem hele spekteret av nye modeller, og beviste at Mercedes-Benz har modeller som passer alle behov.
Mercedes-Benz plug-in hybrider

Med de nye plug-in-modellene kan du kjøre mer elektrisk i hverdagen, og skifte til motorkraft når du trenger det. Det slo oss at disse bilene har mye til felles med folks hverdag. Livet består jo tross alt av altfor mange svippturer til butikken, og altfor få til hytta. Vi kjører barna hundrevis av ganger til trening, men bare én årlig langtur til Dana Cup. Denne innsikten ble til konseptlinjen «Fordi livet er en hybrid».

Kampanjen kretser rundt 11 nøkkelvisueller, som måtte lages i 3D, ettersom ingen av modellene var lansert eller avfotografert enda. Konseptet muliggjorde et stort antall tekstvarianter, som igjen kunne tilpasses flater, geografisk lokasjon og sesong.

Kampanjen ble tatt ut på print, utendørs, SoMe, pluss programmatisk display-annonsering med både video og animert HTML.

Mercedes-Benz økte sine markedsandeler i hybrid-segmentet i perioden 2019-2020 fra 1,67 til 6,55%. Veksten i hybrid overgikk veksten for merket totalt i det norske markedet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Tusen spørsmål til de tusen hjem

Tusen spørsmål til de tusen hjem

Ved utgangen av 2020 var det over 200 barn og unge som ventet på et fosterhjem. Samtidig vet vi at hele 17 % av nordmenn er positive til å bli fosterforeldre. Likevel er det mangel på fosterhjem i Norge. Utfordringen til Bufdir, Bufetat og landets fosterhjemstjenester er å få enda flere av de positivt innstilte til å ta engasjementet et skritt lenger. Vi må rett og slett få enda flere til å ta praten med sine nærmeste:
Kunne vi vært gode fosterforeldre?

read more
Atyp står bak B Natural

Atyp står bak B Natural

Vi har vært så heldige å få bryne oss på å utvikle nytt konsept og design for en bærekraftig hudpleieserie i premium-segmentet. Eller ren flaks var det jo ikke, i og med at vi gikk seirende ut av en pitsj om oppdraget.

read more

Snarvisitt i bransjen

Noe av det hyggeligste vi vet er når noen har lyst til å ha arbeidsuken sin hos oss. Edvard var hos oss i fire dager og fikk oppleve litt av hvert. Han har oppsummert uken selv her!

8 ideer til reklame på radio

Hvis du spør meg om et perfekt sted for å formidle kommersielle budskap, kan det godt hende jeg svarer radio. Reklame på radio er nemlig lett tilgjengelig, kjapt å produsere og relativt rimelig både å lage og distribuere.

Podcaststudio klart til bruk

Vurderer du å spille inn en podcast? Flaks for deg at vi har et splitter nytt podcastrom i 2. etg i Karlstadgata 11!