Thon Hotels

 

Hvordan tydeliggjøre at Thon Hotels strekker seg litt lenger?

Thon Hotels har historisk sett blitt opplevd som en kjede med trauste, billige og kjedelige hotellrom. Kjeden har siden 2015 pusset opp samtlige hoteller for over 1,5 mrd. kroner, og har siden da hatt suksess med å vise frem hvor fargerike de har blitt. Nå ønsket hotellkjeden å fortelle at de har enda mer å by på.

Thons kundeundersøkelse viste at de er i toppsjiktet på god service og god frokost. Disse parameterne er de største driverne i kategorien, men også generiske og lite overraskende løfter. I en bransje som er litt kjedelig og «grå», valgte vi å fokusere på det som er atypisk for kategorien og typisk for Thon.

For i tillegg til å innfri på service og god mat er Thon Hotels betydelig mer fargerike enn konkurrentene. De anstrenger seg rett og slett litt mer for å sette farge på dagen til gjestene sine. Dette går igjen i hvordan de tar i mot gjestene sine, hvordan maten smaker og hvordan rommene ser ut. Det nye konseptet valgte vi derfor å kalle: Sett farge på dagen!

Det nye konseptet ble lansert gjennom ny reklamefilm, og en landsdekkende utendørskampanje. Reklamefilmen viser hvordan Thon Hotels strekker seg lenger for gjestene sine. Filmen tar seerne med bak kulissene på hotellet hvor alle som jobber der er i full sving. Vi viser øyeblikk fra Thon Hotels som gjester ikke alltid ser, men som bidrar til å gjøre et bra hotellopphold enda bedre.

Filmen ble spilt inn på Thon sine egne hoteller, og hadde over 60 Thon-ansatte på rollelisten.

Ønsker du mer informasjon? Svein Larsen +47 911 82 211

Svein Larsen