
Derfor ble det viktig å utstråle at det ikke bare er oppgavene i seg selv som er spennende, men at arbeidsgiver og arbeidssted er både fremtidsrettet og gir plass til mennesker som ønsker å drive frem innovasjon.
Hva vi kommuniserte ville si noe om stillingen – hvordan vi kommuniserte ville fortelle mer om arbeidsgiver.
Kandidaten vi lette etter måtte ikke bare kunne lede, men også ha inngående forståelse av kompleksiteten i og motivasjon for de faglige utfordringene jobben gir.
Vi fant frem til den enkle innsikten om at flinke og ambisiøse mennesker først og fremst blir trigget og motivert av å løse krevende oppgaver.
For å trigge det riktige genet hos de riktige kandidatene, ville vi gi de en liten nøtt.
Derfor opprettet vi en helt egen nettside, hvor den potensielle jobbsøkeren måtte løse en oppgave for å komme videre i prosessen. Først når oppgaven var løst fikk man tilgang til nettstedet erdukvalifisert.no hvor man både kunne lese om og søke på stillingen.


Kampanjen ble også tatt ut i digitale og sosiale kanaler, hvor skredder-sydde bannere med helt egne oppgaver fristet ambisiøse søkere inn på siden.


Å løse oppgaver viste seg å være motiverende, for responsen var massiv.
352 personer løste oppgaven på kampanjesiden, og det ble sendt inn hele 115 søknader. Viktigst av alt; blant disse fant vi bydelens nye kreative leder.
352
personer løste oppgaven
115
søknader ble sendt inn
17.181
besøkte nettsiden
Ønsker du mer informasjon? Alexander Mostue alexander@atyp.no +47 936 05 814

Flere jobber
