Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Hurra for sølv i Magnet Awards!
Vi i Atyp satte noen av våre mest erfarne medarbeidere på saken med å skaffe NAV IT flere søkere til sine stillinger.
Hurra! To bronse til Atyp i årets Gulltaggen 🥳
Torsdag stakk vi av med to bronse under prisutdelingen i årets Gulltaggen for arbeidene «NAV IT» for NAV, og «Trange rom på trange flater» for Skatteetaten.
Fagprat:
Flere Atyp saker:
Dobbel pallplass i Sølvmikken!
I maiutgaven av Sølvmikken stakk vårt kreatørteam Sigurd og Kristoffer av med både første- og andreplass!
Tjenesten som gir deg full oversikt!
Atyp Dashboard. Når større deler av spredningsjobben overlates til algoritmer, blir markedsførerens jobb å sørge for at algoritmene styrer etter riktige KPI’er.
Lyden av en god annonse
Annonsen vi laget for Mercedes-AMG i Kapitals utgave før jul i 2020, har fått en av de beste resultatene noensinne målt innen bilkategorien i RAM Norge sin magasinbase. Den leverte svært høyt på både handlings- og merkevareparametere i testen.
Vi søker Digital Spesialist til Atyp
Atyp er et kreativt reklame- og mediebyrå, hvor vi tror at kreativitet er veien til vekst. Vi leverer full service reklame- og mediebyråtjenester til kundene våre, og trenger nå en ny Digital spesialist.
Nøtter som nytter
Den Lille Nøttefabrikken har siden 1999 drevet et utviklingsfond for cashewbønder i Mosambik. Her er to filmer om Nøtter som Nytter.
Hils på våre praksisstudenter!
Hils på Marthe og Tobias! Ikke bare er de unge og lovende kreatører, de er også Atyp sitt nye praksisteam.
Statnetts nye mediebyrå
Vi leverer et produkt stadig flere etterspør.
Pårørendesenterets første reklamefilm
Å bli alvorlig syk eller skadet er vanskelig for den det gjelder – men også vanskelig for de nærmeste.
Sommer med Storytel
Sommeren er høytid for lydbøker, og Storytel ønsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette.
Nye folk i Atyp
Det som kanskje kan se ut som et nytt boyband, er selvsagt de nye kollegaene som nå er på plass hos Atyp.
Knallstart for «Den nye bilen» i 2021
Etter et fantastisk år i 2020 med 60 % økning i omsetning, og nesten tredobling av driftsresultatet, var det knyttet stor spenning til oppstart av årets sesong for EVO Elsykler.
Hvilken medieplan gir høyest avkastning?
De fleste ønsker seg en medieplan som gir best mulig resultater, men de færreste vet nok om hvordan de skal finne frem til den.