Med tre shortlist-plasseringer for arbeidene «NAV IT» for NAV og Skatteetatens «Trange rom på trange flater», er atyp blant de ni byråene med flest nominasjoner i årets Gulltaggen.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Miljørapport 2022
Vi ønsker å bidra der vi kan til en mer bærekraftig verden. Vi er Miljøfyrtårn-sertifisert, noe som gir oss et konkret verktøy for å forbedre våre miljøprestasjoner innenfor områdene arbeidsmiljø, avfallshåndtering, energibruk, innkjøp og transport. Her har vi en liten oppsummering av tiltakene vi har gjort i 2022.
Nytt kreativt hode til Atyp
Innholdskreatøren Mellina Villanueva er det nyeste tilskuddet i Atyp-gjengen. Velkommen skal du være!
Fagprat:
Flere Atyp saker:
Nøtter som nytter
Den Lille Nøttefabrikken har siden 1999 drevet et utviklingsfond for cashewbønder i Mosambik. Her er to filmer om Nøtter som Nytter.
Hils på våre praksisstudenter!
Hils på Marthe og Tobias! Ikke bare er de unge og lovende kreatører, de er også Atyp sitt nye praksisteam.
Statnetts nye mediebyrå
Vi leverer et produkt stadig flere etterspør.
Pårørendesenterets første reklamefilm
Å bli alvorlig syk eller skadet er vanskelig for den det gjelder – men også vanskelig for de nærmeste.
Sommer med Storytel
Sommeren er høytid for lydbøker, og Storytel ønsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette.
Nye folk i Atyp
Det som kanskje kan se ut som et nytt boyband, er selvsagt de nye kollegaene som nå er på plass hos Atyp.
Knallstart for «Den nye bilen» i 2021
Etter et fantastisk år i 2020 med 60 % økning i omsetning, og nesten tredobling av driftsresultatet, var det knyttet stor spenning til oppstart av årets sesong for EVO Elsykler.
Hvilken medieplan gir høyest avkastning?
De fleste ønsker seg en medieplan som gir best mulig resultater, men de færreste vet nok om hvordan de skal finne frem til den.
Ny og rykende fersk matreel!
I Karlstadgata 11 elsker vi mat, og det er nok mye av grunnen til at vi har jobbet med så mange ulike matkunder opp gjennom.
Atyp satser stort på content media!
I 2019 sa 67 % av norske annonsører at de ville satse mer på innhold i egne og sosiale kanaler. Da kunne ikke vi la korona stoppe oss fra å styrke vår satsing på content, teknologi og media performance, sier daglig leder Hågen Pettersen.
Nedtelling til ANFO Effekt
I forkant av ANFO Effekt sin kåring av årets mest effektfulle markedsføringsjobber, har vi snakket med tre av våre rådgivere, som på hver sin måte har et særlig hjerte for effekt-faget, om forventningene til årets konkurranse.
Fjordland fornyer seg
Når Fjordland nå kommer med et flunkende nytt kommunikasjonskonsept, er det er en av de gamle klassikerne som figurerer i den første filmen.