Tjenesten som gir deg full oversikt!

Atyp Dashboard. Når større deler av spredningsjobben overlates til algoritmer, blir markedsførerens jobb å sørge for at algoritmene styrer etter riktige KPI’er.

Det krever en bedre forståelse av hva som skaper effekt, og ikke minst krever det bedre systemer for attribuering og måling av effekt.

Vi har derfor lansert Atyp Dashboard – en løsning hvor vi kan sammenstille data fra en rekke ulike digitale kilder.

Vårt dashboard bygges på Google Data Studio og tar utgangspunkt i Google Analytics data. Deretter krysser vi inn tall fra betalte digitale og sosiale medier, og setter dette sammen til et oversiktlig, visuelt brukergrensesnitt.

Dette betyr i praksis at man ett sted kan se alle ønskelige trafikkdata, og enkelt sammenligne for eksempel Facebook Ads med Google søkeordsannonser, og dermed til enhver tid følge hva som fungerer best.

Sammen med salgsdata eller konverteringsvariabler vil dashboardet gi et svært godt og enkelt overblikk over digitale aktiviteter. På toppen av det, er det bare fantasien som setter grenser for hvilke data som kan feedes inn og sammenstilles med øvrige; værdata fra Yr, sportsarrangementer, nettbutikkdata eller SSB-tall.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre lignende artikler:

Årets nykommer i Byråprofil
Årets nykommer i Byråprofil

Når Kampanje for 33. gang presenterte Årets Byråprofil, hvor norske annonsører evaluerer seg frem til landets mest attraktive reklamebyrå, er det moro å se at atyp er årets nykommer på topp 10 listen.

read more
A brand is an idea that people live by
A brand is an idea that people live by

En sterk merkevare er mer enn et navn og en logo. Sterke merkevarer har en tydelig forretningsidé som relevante målgrupper legger merke til, tror på og handler med. I denne artikkelen viser vi eksempel på hvordan vi i atyp gjør en idé om til en merkevare.

read more
Atyp + Bilkollektivet 🚗💨
Atyp + Bilkollektivet 🚗💨

Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. Målet er å redusere antall biler og penger brukt på bil ved å tilby folk å disponere bil kun når de trenger det

read more

Årets nykommer i Byråprofil

Når Kampanje for 33. gang presenterte Årets Byråprofil, hvor norske annonsører evaluerer seg frem til landets mest attraktive reklamebyrå, er det moro å se at atyp er årets nykommer på topp 10 listen.

A brand is an idea that people live by

En sterk merkevare er mer enn et navn og en logo. Sterke merkevarer har en tydelig forretningsidé som relevante målgrupper legger merke til, tror på og handler med. I denne artikkelen viser vi eksempel på hvordan vi i atyp gjør en idé om til en merkevare.

2x gull på Medieprisen! ⭐️

På torsdagens Mediepris-utdeling stakk Atyp av med hele to gull i kategoriene Mediekreativitet og Mediestrategi.