Tjenesten som gir deg full oversikt!

Atyp Dashboard. Når større deler av spredningsjobben overlates til algoritmer, blir markedsførerens jobb å sørge for at algoritmene styrer etter riktige KPI’er.

Det krever en bedre forståelse av hva som skaper effekt, og ikke minst krever det bedre systemer for attribuering og måling av effekt.

Vi har derfor lansert Atyp Dashboard – en løsning hvor vi kan sammenstille data fra en rekke ulike digitale kilder.

Vårt dashboard bygges på Google Data Studio og tar utgangspunkt i Google Analytics data. Deretter krysser vi inn tall fra betalte digitale og sosiale medier, og setter dette sammen til et oversiktlig, visuelt brukergrensesnitt.

Dette betyr i praksis at man ett sted kan se alle ønskelige trafikkdata, og enkelt sammenligne for eksempel Facebook Ads med Google søkeordsannonser, og dermed til enhver tid følge hva som fungerer best.

Sammen med salgsdata eller konverteringsvariabler vil dashboardet gi et svært godt og enkelt overblikk over digitale aktiviteter. På toppen av det, er det bare fantasien som setter grenser for hvilke data som kan feedes inn og sammenstilles med øvrige; værdata fra Yr, sportsarrangementer, nettbutikkdata eller SSB-tall.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre lignende artikler:

Hjelp med sosiale medier?
Hjelp med sosiale medier?

Vi er en fleksibel og allsidig gjeng. Enten du trenger en sparringspartner, noen som håndterer alt, eller kanskje noe midt i mellom – vi hjelper deg med å nå målene dine uansett. Her får du se en oppsummering av det vi har laget den siste tiden!

read more
En helt ekte tidsmaskin
En helt ekte tidsmaskin

Vanligvis er det internasjonalt produsert materiell som gjelder for lanseringene til markedssjef Audun Hermansen og Mercedes-Benz Norge. Men av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Helt nye EQS er en slik bil.

read more

Hjelp med sosiale medier?

Vi er en fleksibel og allsidig gjeng. Enten du trenger en sparringspartner, noen som håndterer alt, eller kanskje noe midt i mellom – vi hjelper deg med å nå målene dine uansett. Her får du se en oppsummering av det vi har laget den siste tiden!

Et lite blikk tilbake på 2021

I det andre året med pandemi passerte Atyp 145 millioner i omsetning.

En helt ekte tidsmaskin

Vanligvis er det internasjonalt produsert materiell som gjelder for lanseringene til markedssjef Audun Hermansen og Mercedes-Benz Norge. Men av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Helt nye EQS er en slik bil.