Fikk du med deg vårt sommerpanel?

Så du vårt sommerpanel med sommerens viktigste KPI'er? Her kan du følge live oppdaterte tall som antall solgte flasker rosé på Vinmonopolet, streams av Postgirobygget og temperatur i hovedstaden.

Nøkkeltallene for sommeren er med andre ord samlet i ett og samme dashboard. Dataene som fyller dashboardet er hentet fra Google Trends, Yr, Vinmonopolet, Spotify og Oslo Bysykkel. All data er hentet fra åpne API’er som ligger tilgjengelig på internett, med unntak av antall streams fra Spotify. For best mulig opplevelse anbefaler vi å se det på PC/Mac.

Atyp Dashboard kan brukes til veldig mye mer enn å vise fram sommerdata. Atyp Dashboard kan sammenstille data fra en rekke ulike digitale kilder. Vårt dashboard bygges på Google Data Studio og tar utgangspunkt i Google Analytics data. Deretter krysser vi inn tall fra betalte digitale og sosiale medier, og setter dette sammen til et oversiktlig, visuelt brukergrensesnitt.

Dette betyr i praksis at man ett sted kan se alle ønskelige trafikkdata, og enkelt sammenligne for eksempel Facebook Ads med Google søkeordsannonser, og dermed til enhver tid følge hva som fungerer best. Sammen med salgsdata eller konverteringsvariabler vil dashboardet gi et svært godt og enkelt overblikk over digitale aktiviteter. 

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre lignende artikler:

Snarvisitt i bransjen
Snarvisitt i bransjen

Noe av det hyggeligste vi vet er når noen har lyst til å ha arbeidsuken sin hos oss. Edvard var hos oss i fire dager og fikk oppleve litt av hvert. Han har oppsummert uken selv her!

read more
8 ideer til reklame på radio
8 ideer til reklame på radio

Hvis du spør meg om et perfekt sted for å formidle kommersielle budskap, kan det godt hende jeg svarer radio. Reklame på radio er nemlig lett tilgjengelig, kjapt å produsere og relativt rimelig både å lage og distribuere.

read more

Snarvisitt i bransjen

Noe av det hyggeligste vi vet er når noen har lyst til å ha arbeidsuken sin hos oss. Edvard var hos oss i fire dager og fikk oppleve litt av hvert. Han har oppsummert uken selv her!

8 ideer til reklame på radio

Hvis du spør meg om et perfekt sted for å formidle kommersielle budskap, kan det godt hende jeg svarer radio. Reklame på radio er nemlig lett tilgjengelig, kjapt å produsere og relativt rimelig både å lage og distribuere.

Podcaststudio klart til bruk

Vurderer du å spille inn en podcast? Flaks for deg at vi har et splitter nytt podcastrom i 2. etg i Karlstadgata 11!