Fikk du med deg vårt sommerpanel?

Så du vårt sommerpanel med sommerens viktigste KPI'er? Her kan du følge live oppdaterte tall som antall solgte flasker rosé på Vinmonopolet, streams av Postgirobygget og temperatur i hovedstaden.

Nøkkeltallene for sommeren er med andre ord samlet i ett og samme dashboard. Dataene som fyller dashboardet er hentet fra Google Trends, Yr, Vinmonopolet, Spotify og Oslo Bysykkel. All data er hentet fra åpne API’er som ligger tilgjengelig på internett, med unntak av antall streams fra Spotify. For best mulig opplevelse anbefaler vi å se det på PC/Mac.

Atyp Dashboard kan brukes til veldig mye mer enn å vise fram sommerdata. Atyp Dashboard kan sammenstille data fra en rekke ulike digitale kilder. Vårt dashboard bygges på Google Data Studio og tar utgangspunkt i Google Analytics data. Deretter krysser vi inn tall fra betalte digitale og sosiale medier, og setter dette sammen til et oversiktlig, visuelt brukergrensesnitt.

Dette betyr i praksis at man ett sted kan se alle ønskelige trafikkdata, og enkelt sammenligne for eksempel Facebook Ads med Google søkeordsannonser, og dermed til enhver tid følge hva som fungerer best. Sammen med salgsdata eller konverteringsvariabler vil dashboardet gi et svært godt og enkelt overblikk over digitale aktiviteter. 

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre lignende artikler:

Av-og-til velger Atyp
Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

read more

Chilimobil velger Atyp som nytt reklame- og mediebyrå

Vil gå atypisk til verks for videre vekst i mobilmarkedet.

Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉

Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!

To nye fjes i Thorvald Meyers gate 11

Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.