Skatteetaten velger Atyp!

Etter en anbudsrunde hvor syv byråer var involvert, har Skatteetaten valgt oss som sitt nye reklamebyrå. Det er vi utrolig stolte av.

– Vi mottok i alt syv tilbud. Evalueringen av tilbudene er gjennomført og vi har besluttet å inngå rammeavtale med Atyp AS, som var det byrået som etter en totalvurdering hadde det beste tilbudet, sier kommunikasjonsdirektør Astrid Bugge Mjærum i Skatteetaten.

Etaten begrunner valget sitt slik: «De tilbyr et bredt sammensatt og strategisk sterkt kjerneteam som består av svært erfarne ressurser, inkludert flere av byråets partnere, og hvor flere har jobbet sammen over lengre tid. Atyp fremstår som et sterkt, analytisk, helhetlig og framoverlent reklame- og kommunikasjonsbyrå. De har gode refleksjoner rundt det å flytte kommunikasjonsfokus fra tall til verdier, og hvordan det kan skape positiv oppmerksomhet dersom Skatteetaten spiller sterkere på følelser i sin kommunikasjon. Videre viser de en gjennomtenkt og relevant tilnærming til hvordan de anbefaler å formidle Skatteetatens emosjonelle verdier kombinert med pliktig brukerinformasjon, skriver etaten.»

Jubelen stod i taket da nyheten ble kjent, og det er veldig hyggelig at vi får en aktør som er så viktig for samfunnet inn på huset. Vi kan naturligvis ikke røpe alt for mye av planene for etaten fremover, men at det blir full fart fra start er det ingen tvil om. Det ligger noen faglig stimulerende oppgaver fremfor både oss og Skatteetaten, og det er en bra gjeng som er satt til å løse det.

Alexander Mostue er rådgiver, Sonja Njølstad er prosjektleder, mens de to teamene Trond Vestengen og Dagmar Kollstrøm, og Ulrik Waagsether og Sindre V. Foss, skal stå for det kreative arbeidet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Av-og-til velger Atyp
Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

read more
Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more

Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

Atyp + Bufdir = Sølvfisk 🐟

Filmen «Den utenkelige overgangen», som vi laget for Bufdir og fosterhjem.no har blitt premiert med Sølvfisken for mars.

Vi flytter – fra K11 til TM11

Etter nærmere 15 år i Karlstadgata 11, har vi funnet et nytt sted å bo!