Skatteetaten velger Atyp!

Etter en anbudsrunde hvor syv byråer var involvert, har Skatteetaten valgt oss som sitt nye reklamebyrå. Det er vi utrolig stolte av.

– Vi mottok i alt syv tilbud. Evalueringen av tilbudene er gjennomført og vi har besluttet å inngå rammeavtale med Atyp AS, som var det byrået som etter en totalvurdering hadde det beste tilbudet, sier kommunikasjonsdirektør Astrid Bugge Mjærum i Skatteetaten.

Etaten begrunner valget sitt slik: «De tilbyr et bredt sammensatt og strategisk sterkt kjerneteam som består av svært erfarne ressurser, inkludert flere av byråets partnere, og hvor flere har jobbet sammen over lengre tid. Atyp fremstår som et sterkt, analytisk, helhetlig og framoverlent reklame- og kommunikasjonsbyrå. De har gode refleksjoner rundt det å flytte kommunikasjonsfokus fra tall til verdier, og hvordan det kan skape positiv oppmerksomhet dersom Skatteetaten spiller sterkere på følelser i sin kommunikasjon. Videre viser de en gjennomtenkt og relevant tilnærming til hvordan de anbefaler å formidle Skatteetatens emosjonelle verdier kombinert med pliktig brukerinformasjon, skriver etaten.»

Jubelen stod i taket da nyheten ble kjent, og det er veldig hyggelig at vi får en aktør som er så viktig for samfunnet inn på huset. Vi kan naturligvis ikke røpe alt for mye av planene for etaten fremover, men at det blir full fart fra start er det ingen tvil om. Det ligger noen faglig stimulerende oppgaver fremfor både oss og Skatteetaten, og det er en bra gjeng som er satt til å løse det.

Alexander Mostue er rådgiver, Sonja Njølstad er prosjektleder, mens de to teamene Trond Vestengen og Dagmar Kollstrøm, og Ulrik Waagsether og Sindre V. Foss, skal stå for det kreative arbeidet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Årets nykommer i Byråprofil
Årets nykommer i Byråprofil

Når Kampanje for 33. gang presenterte Årets Byråprofil, hvor norske annonsører evaluerer seg frem til landets mest attraktive reklamebyrå, er det moro å se at atyp er årets nykommer på topp 10 listen.

read more
A brand is an idea that people live by
A brand is an idea that people live by

En sterk merkevare er mer enn et navn og en logo. Sterke merkevarer har en tydelig forretningsidé som relevante målgrupper legger merke til, tror på og handler med. I denne artikkelen viser vi eksempel på hvordan vi i atyp gjør en idé om til en merkevare.

read more

Medielandskapet anno 2023

2023 har for mange annonsører startet tyngre enn forventet. Hvorfor er det slik?

Ny prosjektleder til Atyp 

Det er stadig behov for forsterkninger i Karlstadgata 11, og den siste inn døra er prosjektleder Karoline Jakobsen.

Jippi! Vi vant Sølvmikken 🎙️

Det var radiospottene for Fortum som stakk av med Sølvmikken i februar. Her kan du høre alle spottene.