Kategori:

Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

Av-og-til jobber med å informere om og forebygge de negative konsekvensene av alkoholbruk. Sammen med Atyp sikter de mot å styrke og videreutvikle sin kommunikasjon rundt ungdoms alkoholbruk.

– Vi brukte god tid på å kartlegge hvilke byråer som vi trodde ville passe godt til oppgaven, før vi inviterte tre byråer til å fortelle oss hvordan de ville angrepet ungdomskampanjen. Atyp imponerte oss med god oppgaveforståelse, og strategisk tilnærming. Atyp viste også flere interessante og relevante referansecase, og var en klar vinner blant de tilbyderne vi snakket med, sier kommunikasjonsjef Eli Marie Stavlund i Av-og-til.

– Alkoholbruk blant unge er noe som bekymrer mange tenåringsforeldre. De fleste ønsker at barna skal starte så sent som mulig, og vise måtehold når de først begynner å drikke – men få vet hvordan de skal snakke med barna om dette. Dette har vi lyst til å hjelpe de med, sier Svein Larsen, strategisk rådgiver i Atyp. 

Fra venstre: Gjon, Christina, Ulrik, Sindre og Svein fra Atyp. Eli og Kaia  fra Av-og-til.

Ansvarlig kreativt team hos Atyp er Sindre Veseth Foss og Ulrik Solum Waagsether.

– Kombinasjonen adferdsendring og viktig sak er det vi synes er aller mest spennende å jobbe med, så dette er en drømmeoppgave. I tillegg har vi som småbarnsforeldre en sterk egeninteresse i å bidra til å gjøre det enklere å snakke med barn og unge om alkohol, sier teamet.

– Vi vil også berømme gjengen i Av-og-til for en veldig fin og velorganisert prosess i tråd med Kreativt Forums nye retningslinjer, avslutter Svein Larsen.

Reklame-og-media

Atyp skal stå for både reklame og media på vegne av sin nye kunde.
– Vi har både rene reklamekunder, rene mediekunder og stadig flere som velger oss for begge deler. Å få jobbe på tvers gir både ekstra kreativ kraft og større muligheter, så dette gleder vi oss til, sier leder for Media i Atyp, André Thorsen.  

Det nye samarbeidet er allerede i gang, og Atyps første kampanje for Av-og-til skal lanseres senere i år.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Atyp + Bufdir = Sølvfisk 🐟

Filmen «Den utenkelige overgangen», som vi laget for Bufdir og fosterhjem.no har blitt premiert med Sølvfisken for mars.

Vi flytter – fra K11 til TM11

Etter nærmere 15 år i Karlstadgata 11, har vi funnet et nytt sted å bo!

Dobbel seier i ANFO Effekt

Yes! Sammen med Fjordland hentet vi to premier i årets ANFO Effekt.