I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Godt å bare få det servert
Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.
Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden
Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.
Fagprat:
Flere Atyp saker:
Sommer med Storytel
Sommeren er høytid for lydbøker, og Storytel ønsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette.
Nye folk i Atyp
Det som kanskje kan se ut som et nytt boyband, er selvsagt de nye kollegaene som nå er på plass hos Atyp.
Knallstart for «Den nye bilen» i 2021
Etter et fantastisk år i 2020 med 60 % økning i omsetning, og nesten tredobling av driftsresultatet, var det knyttet stor spenning til oppstart av årets sesong for EVO Elsykler.
Hvilken medieplan gir høyest avkastning?
De fleste ønsker seg en medieplan som gir best mulig resultater, men de færreste vet nok om hvordan de skal finne frem til den.
Ny og rykende fersk matreel!
I Karlstadgata 11 elsker vi mat, og det er nok mye av grunnen til at vi har jobbet med så mange ulike matkunder opp gjennom.
Atyp satser stort på content media!
I 2019 sa 67 % av norske annonsører at de ville satse mer på innhold i egne og sosiale kanaler. Da kunne ikke vi la korona stoppe oss fra å styrke vår satsing på content, teknologi og media performance, sier daglig leder Hågen Pettersen.
Nedtelling til ANFO Effekt
I forkant av ANFO Effekt sin kåring av årets mest effektfulle markedsføringsjobber, har vi snakket med tre av våre rådgivere, som på hver sin måte har et særlig hjerte for effekt-faget, om forventningene til årets konkurranse.
Fjordland fornyer seg
Når Fjordland nå kommer med et flunkende nytt kommunikasjonskonsept, er det er en av de gamle klassikerne som figurerer i den første filmen.
Share of Search – En spennende indikator på fremtidig markedsvekst
Kan vi spå fremtidig markedsandel?
Noen ord om året som har gått
Det føles smått utrolig, men det er altså ikke mer enn litt over et år siden Futatsu og Ernö flyttet sammen i Karlstadgata 11.
Jobben vår «Delbart?» for Kripos fikk Gull i ANFOs Max Marketing Mix!
«Delbart?» er et interaktivt undervisningsopplegg som skal øke kunnskapen om ulovlig bildedeling på nett. Nå er den anerkjent av både Erna Solberg og reklamejuryer.
Atyp Content
Har du ikke fått med deg at vi har en innholdsavdeling, sa du? Da er det på høy tid å sjekke ut showreelen vår!
Atyp Media lanserer: Digital helsesjekk
Nå lanserer Atyp en enkel digital helsesjekk for å evaluere nettstedets prestasjon mot sentrale konkurrenter.
Hva bør din merkevare gjøre nå?
Selv om første bølge av covid-19 har skylt forbi, i hvert fall i Norge, står vi overfor en særdeles usikker situasjon både som forbrukere og markedsførere i tiden fremover. Kommer det en bølge to, og i så fall når?
Tidenes el-bilferie med nye EQC!
Er el-bilen troverdig som en fullverdig erstatter for fossilbilen?
Fjordland Grøtlunsj
En aldri så liten relansering.
Eliteserien på dplay
Ny radiokampanje for Eliteserien på dplay.
Her er jobbene som ble premiert i Sølvmikken
Radiospottene om sammenslåingen av Fortum og Hafslund Strøm tok 1. plassen i Sølvmikken i april. Mens 3. plassen samme måneden gikk til Skatteetaten...
Dent – Det store comebacket
Hvordan Dent gjenerobret posisjonen som markedsleder innen store pastiller med lanseringen av Dent Flip.
The dark side of data
Et foredrag som ikke handler om facebook, algoritmer og fake news, men de utfordringene man står ovenfor når man ønsker å lage reklame som blir lagt merke til, delt og snakket om i digitale, sosiale og lineære kanaler.
Slik lurer du hjernens evne til å filtrere bort reklame
En analyse av 95 profilfilmer fra Reklamebørsen.
På innsiden av Gullfisken
I forkant av Gullfisken på TV2 har vi snakket litt med vår egen tekstforfatter, Sigurd Solberg. I år har han vært en del av juryen som har kåret de 12 finalistene.