Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden
Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.
Fagprat:
Flere Atyp saker:
Hva skal til for å lage gode reklamefilmer?
Gjennom årenes løp har mange stilt meg dette spørsmålet.
Fosterhjem + Spider-Man = sant
For å flere til å ta fosterhjemspraten hjemme har vi vært på kino.I samme periode slo Spider-Man filmen, No Way home, alle seerrekorder på lenge og...
I anledning morsdagen
I anledning morsdagen, søndag 13.februar, laget vi en annonse for Bufdir og fosterhjem.no. som hyller alle mødre der ute. Også de som åpner både...
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.
Hjelp med sosiale medier?
Vi er en fleksibel og allsidig gjeng. Enten du trenger en sparringspartner, noen som håndterer alt, eller kanskje noe midt i mellom – vi hjelper deg med å nå målene dine uansett. Her får du se en oppsummering av det vi har laget den siste tiden!
Et lite blikk tilbake på 2021
I det andre året med pandemi passerte Atyp 145 millioner i omsetning.
En helt ekte tidsmaskin
Vanligvis er det internasjonalt produsert materiell som gjelder for lanseringene til markedssjef Audun Hermansen og Mercedes-Benz Norge. Men av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Helt nye EQS er en slik bil.
Tidligere TV3-sjef blir partner i Atyp
Jeg trives best i skjæringspunktet mellom strategi og kreativitet, og Atyp er derfor perfekt for meg, sier Morten Micalsen.
Atyp henter rådgiver fra Facebook
Har en bakgrunn som passer perfekt
Blant landets aller mest effektive!
Vi er stolte av å beviselig være blant landets aller mest effektive reklamebyråer.
God jul 🎄
Fra og med lille julaften tar vi i Karlstadgata 11 en etterlengtet juleferie. Vi ønsker deg en riktig god jul og et godt nyttår. Vi sees til neste år!
Statnett og Elhub søker de riktige kandidatene
Statnett og datterselskapet Elhub er i stadig utvikling, og søker derfor utviklere, og en rekke andre IT-hoder.
Barnekreftforeningen velger Atyp
Tidligere i år gjennomførte Barnekreftforeningen en reklamepitsj der de valgte Atyp som sitt nye reklame- og mediebyrå. Første resultat av dette samarbeidet er nå klart.
Flere kjenner til Atyp
Undersøkelsen Byråprofil har vært gjennomført blant norske annonsører siden 70-tallet.
Si hei til Birgitte 👋
Atyp er glade for å kunne presentere dere for vår første kvinnelige rådgiver.
Flytoget velger Atyp som sitt mediebyrå
Vi gleder oss til å jobbe med Flytoget de kommende seks årene.
Godt å bare få det servert
Fjordland ønsket seg et langsiktig konsept som kunne romme alle produktene og gjøre en god jobb både på merkevare- og produktnivå.
Snarvisitt i bransjen
Noe av det hyggeligste vi vet er når noen har lyst til å ha arbeidsuken sin hos oss. Edvard var hos oss i fire dager og fikk oppleve litt av hvert. Han har oppsummert uken selv her!
8 ideer til reklame på radio
Hvis du spør meg om et perfekt sted for å formidle kommersielle budskap, kan det godt hende jeg svarer radio. Reklame på radio er nemlig lett tilgjengelig, kjapt å produsere og relativt rimelig både å lage og distribuere.
Podcaststudio klart til bruk
Vurderer du å spille inn en podcast? Flaks for deg at vi har et splitter nytt podcastrom i 2. etg i Karlstadgata 11!
Hurra! Atyp har blant landets mest fornøyde kunder
For sjette året på rad har det svenske analysebyrået Regi gjennomført Nordens største bransjeundersøkelse, hvor mer enn 250 byråer har deltatt.
Over 4.000 kjøpere av kommunikasjonstjenester har svart på hvor tilfreds de er med sine respektive byråer.
Fikk du med deg vårt sommerpanel?
Så du vårt sommerpanel med sommerens viktigste KPI’er? Her kan du følge live oppdaterte tall som antall solgte flasker rosé på Vinmonopolet, streams av Postgirobygget og temperatur i hovedstaden.
Skatteetaten velger Atyp!
Etter en anbudsrunde hvor syv byråer var involvert, har Skatteetaten valgt oss som sitt nye reklamebyrå. Det er vi utrolig stolte av.
Dobbel pallplass i Sølvmikken!
I maiutgaven av Sølvmikken stakk vårt kreatørteam Sigurd og Kristoffer av med både første- og andreplass!
Tjenesten som gir deg full oversikt!
Atyp Dashboard. Når større deler av spredningsjobben overlates til algoritmer, blir markedsførerens jobb å sørge for at algoritmene styrer etter riktige KPI’er.
Lyden av en god annonse
Annonsen vi laget for Mercedes-AMG i Kapitals utgave før jul i 2020, har fått en av de beste resultatene noensinne målt innen bilkategorien i RAM Norge sin magasinbase. Den leverte svært høyt på både handlings- og merkevareparametere i testen.
Vi søker Digital Spesialist til Atyp
Atyp er et kreativt reklame- og mediebyrå, hvor vi tror at kreativitet er veien til vekst. Vi leverer full service reklame- og mediebyråtjenester til kundene våre, og trenger nå en ny Digital spesialist.
Nøtter som nytter
Den Lille Nøttefabrikken har siden 1999 drevet et utviklingsfond for cashewbønder i Mosambik. Her er to filmer om Nøtter som Nytter.
Hils på våre praksisstudenter!
Hils på Marthe og Tobias! Ikke bare er de unge og lovende kreatører, de er også Atyp sitt nye praksisteam.
Statnetts nye mediebyrå
Vi leverer et produkt stadig flere etterspør.
Pårørendesenterets første reklamefilm
Å bli alvorlig syk eller skadet er vanskelig for den det gjelder – men også vanskelig for de nærmeste.
Sommer med Storytel
Sommeren er høytid for lydbøker, og Storytel ønsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette.
Nye folk i Atyp
Det som kanskje kan se ut som et nytt boyband, er selvsagt de nye kollegaene som nå er på plass hos Atyp.
Knallstart for «Den nye bilen» i 2021
Etter et fantastisk år i 2020 med 60 % økning i omsetning, og nesten tredobling av driftsresultatet, var det knyttet stor spenning til oppstart av årets sesong for EVO Elsykler.
Hvilken medieplan gir høyest avkastning?
De fleste ønsker seg en medieplan som gir best mulig resultater, men de færreste vet nok om hvordan de skal finne frem til den.