UndersÞkelsen ByrÄprofil har vÊrt gjennomfÞrt blant norske annonsÞrer siden 70-tallet.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrÄ holder vi pÄ med ganske mye forskjellig. SmÄtt og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Si hei til Birgitte đ
Atyp er glade for Ä kunne presentere dere for vÄr fÞrste kvinnelige rÄdgiver.
Flytoget velger Atyp som sitt mediebyrÄ
Vi gleder oss til Ä jobbe med Flytoget de kommende seks Ärene.
Godt Ä bare fÄ det servert
Fjordland Þnsket seg et langsiktig konsept som kunne romme alle produktene og gjÞre en god jobb bÄde pÄ merkevare- og produktnivÄ.
Snarvisitt i bransjen
Noe av det hyggeligste vi vet er nÄr noen har lyst til Ä ha arbeidsuken sin hos oss. Edvard var hos oss i fire dager og fikk oppleve litt av hvert. Han har oppsummert uken selv her!
8 ideer til reklame pÄ radio
Hvis du spÞr meg om et perfekt sted for Ä formidle kommersielle budskap, kan det godt hende jeg svarer radio. Reklame pÄ radio er nemlig lett tilgjengelig, kjapt Ä produsere og relativt rimelig bÄde Ä lage og distribuere.
Podcaststudio klart til bruk
Vurderer du Ă„ spille inn en podcast? Flaks for deg at vi har et splitter nytt podcastrom i 2. etg i Karlstadgata 11!
Hurra! Atyp har blant landets mest fornĂžyde kunder
For sjette Äret pÄ rad har det svenske analysebyrÄet Regi gjennomfÞrt Nordens stÞrste bransjeundersÞkelse, hvor mer enn 250 byrÄer har deltatt.
Over 4.000 kjÞpere av kommunikasjonstjenester har svart pÄ hvor tilfreds de er med sine respektive byrÄer.
Fikk du med deg vÄrt sommerpanel?
SĂ„ du vĂ„rt sommerpanel med sommerens viktigste KPI’er? Her kan du fĂžlge live oppdaterte tall som antall solgte flasker rosĂ© pĂ„ Vinmonopolet, streams av Postgirobygget og temperatur i hovedstaden.
Skatteetaten velger Atyp!
Etter en anbudsrunde hvor syv byrÄer var involvert, har Skatteetaten valgt oss som sitt nye reklamebyrÄ. Det er vi utrolig stolte av.
Dobbel pallplass i SĂžlvmikken!
I maiutgaven av SÞlvmikken stakk vÄrt kreatÞrteam Sigurd og Kristoffer av med bÄde fÞrste- og andreplass!
Tjenesten som gir deg full oversikt!
Atyp Dashboard. NĂ„r stĂžrre deler av spredningsjobben overlates til algoritmer, blir markedsfĂžrerens jobb Ă„ sĂžrge for at algoritmene styrer etter riktige KPIâer.
Lyden av en god annonse
Annonsen vi laget for Mercedes-AMG i Kapitals utgave fÞr jul i 2020, har fÄtt en av de beste resultatene noensinne mÄlt innen bilkategorien i RAM Norge sin magasinbase. Den leverte svÊrt hÞyt pÄ bÄde handlings- og merkevareparametere i testen.
Vi sĂžker Digital Spesialist til Atyp
Atyp er et kreativt reklame- og mediebyrÄ, hvor vi tror at kreativitet er veien til vekst. Vi leverer full service reklame- og mediebyrÄtjenester til kundene vÄre, og trenger nÄ en ny Digital spesialist.
NĂžtter som nytter
Den Lille NĂžttefabrikken har siden 1999 drevet et utviklingsfond for cashewbĂžnder i Mosambik. Her er to filmer om NĂžtter som Nytter.
Hils pÄ vÄre praksisstudenter!
Hils pÄ Marthe og Tobias! Ikke bare er de unge og lovende kreatÞrer, de er ogsÄ Atyp sitt nye praksisteam.
Statnetts nye mediebyrÄ
Vi leverer et produkt stadig flere etterspĂžr.
PÄrÞrendesenterets fÞrste reklamefilm
Ă bli alvorlig syk eller skadet er vanskelig for den det gjelder â men ogsĂ„ vanskelig for de nĂŠrmeste.
Sommer med Storytel
Sommeren er hĂžytid for lydbĂžker, og Storytel Ăžnsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette.
Nye folk i Atyp
Det som kanskje kan se ut som et nytt boyband, er selvsagt de nye kollegaene som nÄ er pÄ plass hos Atyp.
Knallstart for «Den nye bilen» i 2021
Etter et fantastisk Är i 2020 med 60 % Þkning i omsetning, og nesten tredobling av driftsresultatet, var det knyttet stor spenning til oppstart av Ärets sesong for EVO Elsykler.
Hvilken medieplan gir hĂžyest avkastning?
De fleste Ăžnsker seg en medieplan som gir best mulig resultater, men de fĂŠrreste vet nok om hvordan de skal finne frem til den.
Ny og rykende fersk matreel!
I Karlstadgata 11 elsker vi mat, og det er nok mye av grunnen til at vi har jobbet med sÄ mange ulike matkunder opp gjennom.
Atyp satser stort pÄ content media!
I 2019 sa 67 % av norske annonsÞrer at de ville satse mer pÄ innhold i egne og sosiale kanaler. Da kunne ikke vi la korona stoppe oss fra Ä styrke vÄr satsing pÄ content, teknologi og media performance, sier daglig leder HÄgen Pettersen.
Nedtelling til ANFO Effekt
I forkant av ANFO Effekt sin kÄring av Ärets mest effektfulle markedsfÞringsjobber, har vi snakket med tre av vÄre rÄdgivere, som pÄ hver sin mÄte har et sÊrlig hjerte for effekt-faget, om forventningene til Ärets konkurranse.
Fjordland fornyer seg
NÄr Fjordland nÄ kommer med et flunkende nytt kommunikasjonskonsept, er det er en av de gamle klassikerne som figurerer i den fÞrste filmen.
Share of Search â En spennende indikator pĂ„ fremtidig markedsvekst
Kan vi spÄ fremtidig markedsandel?
Noen ord om Äret som har gÄtt
Det fÞles smÄtt utrolig, men det er altsÄ ikke mer enn litt over et Är siden Futatsu og Ernö flyttet sammen i Karlstadgata 11.
Jobben vÄr «Delbart?» for Kripos fikk Gull i ANFOs Max Marketing Mix!
«Delbart?» er et interaktivt undervisningsopplegg som skal Þke kunnskapen om ulovlig bildedeling pÄ nett. NÄ er den anerkjent av bÄde Erna Solberg og reklamejuryer.
Atyp Content
Har du ikke fÄtt med deg at vi har en innholdsavdeling, sa du? Da er det pÄ hÞy tid Ä sjekke ut showreelen vÄr!
Atyp Media lanserer: Digital helsesjekk
NĂ„ lanserer Atyp en enkel digital helsesjekk for Ă„ evaluere nettstedets prestasjon mot sentrale konkurrenter.
Hva bÞr din merkevare gjÞre nÄ?
Selv om fÞrste bÞlge av covid-19 har skylt forbi, i hvert fall i Norge, stÄr vi overfor en sÊrdeles usikker situasjon bÄde som forbrukere og markedsfÞrere i tiden fremover. Kommer det en bÞlge to, og i sÄ fall nÄr?
Tidenes el-bilferie med nye EQC!
Er el-bilen troverdig som en fullverdig erstatter for fossilbilen?
Fjordland GrĂžtlunsj
En aldri sÄ liten relansering.
Eliteserien pÄ dplay
Ny radiokampanje for Eliteserien pÄ dplay.