Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Nominasjoner og prisdryss til Bufdir!
Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...
Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp
Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.
Fagprat:
Flere Atyp saker:
10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt
I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.
Godt å bare få det servert
Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.
Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden
Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.
Hurra for sølv i Magnet Awards!
Vi i Atyp satte noen av våre mest erfarne medarbeidere på saken med å skaffe NAV IT flere søkere til sine stillinger.
Hurra! To bronse til Atyp i årets Gulltaggen 🥳
Torsdag stakk vi av med to bronse under prisutdelingen i årets Gulltaggen for arbeidene «NAV IT» for NAV, og «Trange rom på trange flater» for Skatteetaten.
Tre shortlister i årets Gulltaggen!
Med tre shortlist-plasseringer for arbeidene «NAV IT» for NAV og Skatteetatens «Trange rom på trange flater», er atyp blant de ni byråene med flest nominasjoner i årets Gulltaggen.
Miljørapport 2022
Vi ønsker å bidra der vi kan til en mer bærekraftig verden. Vi er Miljøfyrtårn-sertifisert, noe som gir oss et konkret verktøy for å forbedre våre miljøprestasjoner innenfor områdene arbeidsmiljø, avfallshåndtering, energibruk, innkjøp og transport. Her har vi en liten oppsummering av tiltakene vi har gjort i 2022.
Nytt kreativt hode til Atyp
Innholdskreatøren Mellina Villanueva er det nyeste tilskuddet i Atyp-gjengen. Velkommen skal du være!
Medielandskapet anno 2023
2023 har for mange annonsører startet tyngre enn forventet. Hvorfor er det slik?
Ny prosjektleder til Atyp
Det er stadig behov for forsterkninger i Karlstadgata 11, og den siste inn døra er prosjektleder Karoline Jakobsen.
Jippi! Vi vant Sølvmikken 🎙️
Det var radiospottene for Fortum som stakk av med Sølvmikken i februar. Her kan du høre alle spottene.