Kategori:

Jippi! Vi vant Sølvmikken 🎙️

Det var radiospottene for Fortum som stakk av med Sølvmikken i februar. Her kan du høre alle spottene.

Med Fortum-appen har du full oversikt over strømprisen og strømforbruket. Og et såpass enkelt og greit budskap kan jo egentlig hvem som helst formidle. Så da var det jo bare å sette i gang og spørre om folk var interessert i å spille i reklamen vår, da. Verre er det jo ikke når man som sagt har en app som gir full oversikt over strømprisen og strømforbruket. Smart, ikke sant? 

Dette var gøy – vi er pumped!
– Kristoffer Reppen (t.h)

Juryens begrunnelse

Juryen har hørt dette konseptet før og denne gangen var det nok til å sende både begeistring og poengsum til topps. I en kategori hvor leverandørene er like og budskapet er enkelt, er det deilig med et konsept som gir rom for det absurde. Juryen humrer og gratulerer spesielt den gamle 12-åringen og Karen-Marie som ikke er Karen-Marie (eller er det Karen-Marie?) med førsteplass!

Med på laget fra Atyp var kreativt team Sigurd Solberg & Kristoffer Reppen, rådgiver Marius Jensen og prosjektleder Anja Kristiansen.
Spottene er produsert av Både Og og ansvarlige hos Fortum er Iselin Klev, Morten Willumsen, Michael Ruud og Elise Sanden Søvik.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Dobbel seier i ANFO Effekt

Yes! Sammen med Fjordland hentet vi to premier i årets ANFO Effekt.

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.

Atyp avslører: Distinkte merkemarkører gjorde underverker for content-løpet til Norges største arbeidsplass

Honningcentralen ville minne folk om ulike fordeler ved bruk av honning. En viktig del av mediemiksen var å lage en content-artikkel med tilhørende native-annonser.