I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Godt å bare få det servert
Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.
Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden
Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.
Fagprat:
Flere Atyp saker:
Å handle media- og reklame ett sted har mange fordeler
Vi er til for å skape effekt for kundene våre. Effekt er en funksjon av innhold og spredning, og vi vet at den blir bedre når alle spesialister jobber tett sammen for å løse problemstillinger for kundene våre. Derfor lagde vi Atyp.
Hurra for sølv i Magnet Awards!
Vi i Atyp satte noen av våre mest erfarne medarbeidere på saken med å skaffe NAV IT flere søkere til sine stillinger.
Hurra! To bronse til Atyp i årets Gulltaggen 🥳
Torsdag stakk vi av med to bronse under prisutdelingen i årets Gulltaggen for arbeidene «NAV IT» for NAV, og «Trange rom på trange flater» for Skatteetaten.
Tre shortlister i årets Gulltaggen!
Med tre shortlist-plasseringer for arbeidene «NAV IT» for NAV og Skatteetatens «Trange rom på trange flater», er atyp blant de ni byråene med flest nominasjoner i årets Gulltaggen.
Miljørapport 2022
Vi ønsker å bidra der vi kan til en mer bærekraftig verden. Vi er Miljøfyrtårn-sertifisert, noe som gir oss et konkret verktøy for å forbedre våre miljøprestasjoner innenfor områdene arbeidsmiljø, avfallshåndtering, energibruk, innkjøp og transport. Her har vi en liten oppsummering av tiltakene vi har gjort i 2022.
Nytt kreativt hode til Atyp
Innholdskreatøren Mellina Villanueva er det nyeste tilskuddet i Atyp-gjengen. Velkommen skal du være!
Medielandskapet anno 2023
2023 har for mange annonsører startet tyngre enn forventet. Hvorfor er det slik?
Ny prosjektleder til Atyp
Det er stadig behov for forsterkninger i Karlstadgata 11, og den siste inn døra er prosjektleder Karoline Jakobsen.
Jippi! Vi vant Sølvmikken 🎙️
Det var radiospottene for Fortum som stakk av med Sølvmikken i februar. Her kan du høre alle spottene.
Friele velger Atyp
Friele er ett av de aller sterkeste kaffemerkene på markedet i dag, og vi i Atyp gleder oss til å jobbe med de.
Hvorfor er det ikke flere som satser på en «Sometimes off» strategi?
Rådgiver Svein Larsen stiller spørsmålstegn ved om «Always On» alltid er den rette løsningen.
Trenger du hjelp med sosiale medier?
Vi utvikler konsepter, filmer intervjuer, skriver native-artikler og lager rekrutteringskampanjer spesielt for SoMe. Her får du en smakebit av noe av det vi har laget.
Vi har lekt oss med LEGO®
Vi har vært så heldige å få lage animasjonsfilm for leketøykjeden Extra Leker.
Årets nykommer i Byråprofil
Når Kampanje for 33. gang presenterte Årets Byråprofil, hvor norske annonsører evaluerer seg frem til landets mest attraktive reklamebyrå, er det moro å se at atyp er årets nykommer på topp 10 listen.
A brand is an idea that people live by
En sterk merkevare er mer enn et navn og en logo. Sterke merkevarer har en tydelig forretningsidé som relevante målgrupper legger merke til, tror på og handler med. I denne artikkelen viser vi eksempel på hvordan vi i atyp gjør en idé om til en merkevare.
2x gull på Medieprisen! ⭐️
På torsdagens Mediepris-utdeling stakk Atyp av med hele to gull i kategoriene Mediekreativitet og Mediestrategi.
NAV velger Atyp som reklame- og mediebyrå
Hurra! Atyp er NAVs nye reklame- og mediebyrå.
To bronse og én shortlist i en av verdens mest prestisjefylte kreative konkurranser
Cresta Awards har siden 1993 vurdert, juryert og premiert de beste kreative arbeidene fra mer enn 70 land.
Vi vokser på media og søk 🔍
Vi har hatt god vekst innen media og nye krefter er derfor hentet inn.
Fem shortlister på en dag!
Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...
Er det på tide å slutte å snakke om «Distinctive Brand Assets»?
Markedsføringshistorien er full av buzzwords. Et av de mest populære akkurat nå er «Distinctive Brand Assets».
Atyp + Bilkollektivet 🚗💨
Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. Målet er å redusere antall biler og penger brukt på bil ved å tilby folk å disponere bil kun når de trenger det
Velkommen Leslie 👋
Vi i Atyp er så heldige å ha en praksisstudent hos oss frem til jul.
Atyp søker grafisk designer
Atyp er et reklame- og mediebyrå med et tydelig kreativt fokus. Nå leter vi etter en ny grafisk designer som ønsker å bidra til å styrke vår...
Nyhetsbrev juni 2022
Pallplasseringer i Sølvmikken! Radiospottene om sammenslåingen av Fortum og Hafslund Strøm tok 1. plassen i Sølvmikken i april. Mens 3. plassen...
Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir
Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.
Vår miljøpolicy
I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.
Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan
I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.
Nyhetsbrev april 2022
Flest gull på Gullblyanten! 🏆 Vi er helt utrolig stolte av å kunne si at vi vant flest gull under årets Gullblyanten. Kampanjen «Tusen spørsmål til...
Seks nye, blide ansikter!
Seks blide, nye ansikter er å se på kontoret vårt i Karlstadgata 11.
Bufdir og Atyp er vinnere av «Årets Markedsfører»!
Det var knallhard konkurranse da det for 22. gang skulle deles ut «Årets Markedsfører».
Atyp hentet flest gull på Gullblyanten! 🏆
Vi er helt utrolig stolte av å kunne si at vi vant flest gull under årets Gullblyanten.
Atyp vinner byråbattle!
I dag, torsdag 3.mars, gjennomførte MFO sitt årlig arrangement Byråbattle, hvor vi deltok sammen med Mindshare, OMD og Red Denstu X.
Alle byråene pitchet på samme brief, på det fiktive caset MFO Circle, som skulle være en ny tjeneste for innlevering, kjøp og salg av brukte klær.
Vår løsning på briefen ble konseptet RE by MFO, og det ble tatt ut i mange ulike flater og varianter.
Hele caset og presentasjonen kan du se i video under.
Hva skal til for å lage gode reklamefilmer?
Gjennom årenes løp har mange stilt meg dette spørsmålet.
Fosterhjem + Spider-Man = sant
For å flere til å ta fosterhjemspraten hjemme har vi vært på kino.I samme periode slo Spider-Man filmen, No Way home, alle seerrekorder på lenge og...