2023 har for mange annonsører startet tyngre enn forventet. Hvorfor er det slik?
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Ny prosjektleder til Atyp
Det er stadig behov for forsterkninger i Karlstadgata 11, og den siste inn døra er prosjektleder Karoline Jakobsen.
Jippi! Vi vant Sølvmikken 🎙️
Det var radiospottene for Fortum som stakk av med Sølvmikken i februar. Her kan du høre alle spottene.
Fagprat:
Flere Atyp saker:
Eliteserien på dplay
Ny radiokampanje for Eliteserien på dplay.
Her er jobbene som ble premiert i Sølvmikken
Radiospottene om sammenslåingen av Fortum og Hafslund Strøm tok 1. plassen i Sølvmikken i april. Mens 3. plassen samme måneden gikk til Skatteetaten...
Dent – Det store comebacket
Hvordan Dent gjenerobret posisjonen som markedsleder innen store pastiller med lanseringen av Dent Flip.
The dark side of data
Et foredrag som ikke handler om facebook, algoritmer og fake news, men de utfordringene man står ovenfor når man ønsker å lage reklame som blir lagt merke til, delt og snakket om i digitale, sosiale og lineære kanaler.
Slik lurer du hjernens evne til å filtrere bort reklame
En analyse av 95 profilfilmer fra Reklamebørsen.
På innsiden av Gullfisken
I forkant av Gullfisken på TV2 har vi snakket litt med vår egen tekstforfatter, Sigurd Solberg. I år har han vært en del av juryen som har kåret de 12 finalistene.