Kategori:

Tidenes el-bilferie med nye EQC!

Er el-bilen troverdig som en fullverdig erstatter for fossilbilen?

Mercedes-Benz EQC har solgt godt siden den kom på markedet i 2019. Imidlertid finnes det flere potensielle el-bilkjøpere som sitter på gjerdet, grunnet spørsmål om el-bilens troverdighet som en fullverdig erstatter for fossilbilen.

Vår oppgave var å bevise at Mercedes-Benz EQC gjør seg godt som feriebil også.

Løsningen ble konseptet «Hurtigladeruten». Gjennom printannonser og sosiale medier søkte vi etter deltagere som ønsket å prøvekjøre nye EQC på en av våre tre spesialdesignede opplevelsesreiser langs norskekysten.

Innhold fra vinnerne

De utvalgte ble bedt om å dokumentere reisen sin underveis. Innholdet skal brukes utover året for å vise resten av befolkningen hvor fantastisk det er å dra på ferie med en EQC.

Kampanjeside

Vi satt også opp innhold på Mercedes-Benz norge sin kampanjeside hvor potensielle deltakere kunne melde seg på. Denne ble brukt som landingsside for både trykk og sosiale medier. Etter at reisene var utført ble det lagt ut reisebrev fra de tre rutene.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Av-og-til velger Atyp
Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

read more

Chilimobil velger Atyp som nytt reklame- og mediebyrå

Vil gå atypisk til verks for videre vekst i mobilmarkedet.

Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉

Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!

To nye fjes i Thorvald Meyers gate 11

Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.