Atyps digitale helsesjekk vurderer hvor godt din nettside presterer i forhold til andre aktører i kategorien, og hva du kan gjøre for å forbedre prestasjonen. Helsesjekken består av fire elementer:
2. Innholdssjekk. Har du det riktige innholdet, og er det strukturert på en måte som gjør det lett å finne for Googles algoritmer?
3. Teknisk kvalitet. Finnes det tekniske hindringer, som for eksempel sen lastetid eller feil i kildekode, som hindrer søkemotorene i å indeksere nettstedet?
4. Lenker. Antall lenker og kvaliteten på dem er viktig når Google vurderer kvaliteten på nettstedet.
Vi anbefaler å gjennomføre en grundig helsesjekk med jevne mellomrom og minst en gang i året. Du er neppe alene om å konkurrere om de mest attraktive plassene i Google, så arbeidet med å optimalisere nettstedet bør inngå som en naturlig del av markedsarbeidet.
For ikke å bli tatt på senga av aggressive konkurrenter bør nettstedets prestasjon overvåkes kontinuerlig, og rapporteres som en del av den faste rapporten for søkemotor-markedsføring. Atyp bruker SEO verktøyet Ahrefs for å analysere og overvåke nettstedets prestasjon.
Ønsker du mer informasjon?
André Thorsen
andre@atyp.no
+47 997 17 427