Kategori:

Atyp Media lanserer: Digital helsesjekk

Nå lanserer Atyp en enkel digital helsesjekk for å evaluere nettstedets prestasjon mot sentrale konkurrenter.
De fleste forhører seg med Google når de orienterer seg rundt produkter og tjenester. Derfor har nær sagt alle merkevarer utviklet en egen nettside. Men hvor lett er det å finne ditt merke for en potensiell kunde på jakt etter løsning? Uten synlighet i Google er verdien av nettsiden minimal.

Atyps digitale helsesjekk vurderer hvor godt din nettside presterer i forhold til andre aktører i kategorien, og hva du kan gjøre for å forbedre prestasjonen. Helsesjekken består av fire elementer:

 

1. Søkeordsanalyse. Hvilke søk gjøres i kategorien, og hvilke ord er viktigst å være synlige på?

 

2. Innholdssjekk. Har du det riktige innholdet, og er det strukturert på en måte som gjør det lett å finne for Googles algoritmer?

3. Teknisk kvalitet. Finnes det tekniske hindringer, som for eksempel sen lastetid eller feil i kildekode, som hindrer søkemotorene i å indeksere nettstedet?

4. Lenker. Antall lenker og kvaliteten på dem er viktig når Google vurderer kvaliteten på nettstedet.

 

Basert på resultatene av helsesjekken kommer vi med konkrete forslag til hva som kan gjøres for å forbedre nettstedets prestasjon i forhold til konkurrentene.

 

Vi anbefaler å gjennomføre en grundig helsesjekk med jevne mellomrom og minst en gang i året. Du er neppe alene om å konkurrere om de mest attraktive plassene i Google, så arbeidet med å optimalisere nettstedet bør inngå som en naturlig del av markedsarbeidet.

For ikke å bli tatt på senga av aggressive konkurrenter bør nettstedets prestasjon overvåkes kontinuerlig, og rapporteres som en del av den faste rapporten for søkemotor-markedsføring. Atyp bruker SEO verktøyet Ahrefs for å analysere og overvåke nettstedets prestasjon.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre lignende artikler:

Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

Tre shortlister i årets Gulltaggen!

Med tre shortlist-plasseringer for arbeidene «NAV IT» for NAV og Skatteetatens «Trange rom på trange flater», er atyp blant de ni byråene med flest nominasjoner i årets Gulltaggen.

Medielandskapet anno 2023

2023 har for mange annonsører startet tyngre enn forventet. Hvorfor er det slik?