Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Nå kan du gjøre et scoop på strategi
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.
Hurra for sølv i Magnet Awards!
Vi i Atyp satte noen av våre mest erfarne medarbeidere på saken med å skaffe NAV IT flere søkere til sine stillinger.
Fagprat:
Flere Atyp saker:
Flere kjenner til Atyp
Undersøkelsen Byråprofil har vært gjennomført blant norske annonsører siden 70-tallet.
Si hei til Birgitte 👋
Atyp er glade for å kunne presentere dere for vår første kvinnelige rådgiver.
Flytoget velger Atyp som sitt mediebyrå
Vi gleder oss til å jobbe med Flytoget de kommende seks årene.
Godt å bare få det servert
Fjordland ønsket seg et langsiktig konsept som kunne romme alle produktene og gjøre en god jobb både på merkevare- og produktnivå.
Snarvisitt i bransjen
Noe av det hyggeligste vi vet er når noen har lyst til å ha arbeidsuken sin hos oss. Edvard var hos oss i fire dager og fikk oppleve litt av hvert. Han har oppsummert uken selv her!
8 ideer til reklame på radio
Hvis du spør meg om et perfekt sted for å formidle kommersielle budskap, kan det godt hende jeg svarer radio. Reklame på radio er nemlig lett tilgjengelig, kjapt å produsere og relativt rimelig både å lage og distribuere.
Podcaststudio klart til bruk
Vurderer du å spille inn en podcast? Flaks for deg at vi har et splitter nytt podcastrom i 2. etg i Karlstadgata 11!
Hurra! Atyp har blant landets mest fornøyde kunder
For sjette året på rad har det svenske analysebyrået Regi gjennomført Nordens største bransjeundersøkelse, hvor mer enn 250 byråer har deltatt.
Over 4.000 kjøpere av kommunikasjonstjenester har svart på hvor tilfreds de er med sine respektive byråer.
Fikk du med deg vårt sommerpanel?
Så du vårt sommerpanel med sommerens viktigste KPI’er? Her kan du følge live oppdaterte tall som antall solgte flasker rosé på Vinmonopolet, streams av Postgirobygget og temperatur i hovedstaden.
Skatteetaten velger Atyp!
Etter en anbudsrunde hvor syv byråer var involvert, har Skatteetaten valgt oss som sitt nye reklamebyrå. Det er vi utrolig stolte av.
Dobbel pallplass i Sølvmikken!
I maiutgaven av Sølvmikken stakk vårt kreatørteam Sigurd og Kristoffer av med både første- og andreplass!
Tjenesten som gir deg full oversikt!
Atyp Dashboard. Når større deler av spredningsjobben overlates til algoritmer, blir markedsførerens jobb å sørge for at algoritmene styrer etter riktige KPI’er.