Kategori:

En helt ekte tidsmaskin

Vanligvis er det internasjonalt produsert materiell som gjelder for lanseringene til markedssjef Audun Hermansen og Mercedes-Benz Norge. Men av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Helt nye EQS er en slik bil.

Når flaggskipet EQS skulle presenteres for det norske publikum var utfordringen å bringe sammen vår unike historie, hva den betyr, og samtidig komme med et tydelig bevis på vår bærekraftige fremtid. De kreative hodene i Atyp landet på et enkelt manus som forteller en omfattende historie, mens Aksel Hennie og Einar Film oversatte ide til det nydelige utrykket som nå ruller på både kino og TV. For en ringrusten kunde var det innslag av nerver, men da min mor felte en tåre på første screening ble nervøsitet erstattet av ren iver etter å få denne filmen på lufta, sier en fornøyd Audun Hermansen, kommunikasjonsdirektør i Mercedes-Benz Norge hos Bertel O. Steen.

EQS blir av flere omtalt som den mest innovative personbilen i markedet, med en grensesprengende Hyperscreen, inntil 780 km rekkevidde og den kompromissløse kvaliteten merket er så kjent for.

Det er alltid ekstra stas når man får lage en norsk reklamefilm for verdens største og beste bilmerke. En sjelden mulighet vi ønsket å ta godt vare på, sier daglig leder og vikarierende strategisk rådgiver Hågen Pettersen

EQS er ikke bygget kun med utgangspunkt i en datamaskin, men med utgangspunkt i over  135 års ingeniørhistorie. Slikt blir det grensesprengende biler av. For teamet i Atyp ble det  tidlig klart at de ønsket å gjøre en reise i tid.

– EQS er på mange måter Mercedes-Benzs historie, nåtid og fremtid i en og samme bil. Den er det nærmeste man kommer en helt ekte tidsmaskin. Det ble tidlig klart at vi ønsket å ta en reise tilbake i tid, men vi ønsket å gjøre den personlig og gjenkjennelig, sier Art Director i Atyp Sindre Veseth Foss.

– For uansett hvor teknologiske bilene har blitt, handler bil og bilkjøring stadig om følelser. Og de aller fleste har et minne av seg selv i en bil fra da de var små. Og vi tenkte at et slikt minne kunne være en fin måte å minne folk på at for Mercedes, så handler en elektrisk kjøreopplevelse om mye mer enn bilens drivlinje, sier tekstforfatter og kreativ leder i Atyp Ulrik Solum Waagsether.

Team: Sindre Veseth Foss og Ulrik Solum Waagsether

Rådgivere: Alexander Mostue og Hågen Pettersen

Prosjektledere: Anita Dahling Almvik og Kathrine Hovden

Produksjonsselskap: Einar Film

Regi: Aksel Hennie

Produsent: Rut Sollie

Etterarbeid: Storyline

SFX: Gimpville

Ansvarlig hos kunde: Audun Hermansen og Heidi Aasen

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Ønsker du mer informasjon?

Birgitte Christensen
+47 928 01 546

Ulrik

Andre lignende artikler:

Vi vokser på media og søk 🔍

Vi har hatt god vekst innen media og nye krefter er derfor hentet inn.

Fem shortlister på en dag!

Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...

Er det på tide å slutte å snakke om «Distinctive Brand Assets»?

Markedsføringshistorien er full av buzzwords. Et av de mest populære akkurat nå er «Distinctive Brand Assets».