Barnekreftforeningen velger Atyp

Tidligere i år gjennomførte Barnekreftforeningen en reklamepitsj der de valgte Atyp som sitt nye reklame- og mediebyrå. Første resultat av dette samarbeidet er nå klart.

– Vi er en liten aktør med store ambisjoner, og må hele tiden bruke midlene våre smart. Dette opplevde vi at Atyp virkelig tok på alvor. Fra første møte viste Atyp en genuin interesse for å sette seg inn i vår verden, sier leder marked, kommunikasjon og HR i Barnekreftforeningen, Line L. Uppard.

Rådgiver Marius Jensen hos oss kan bekrefte at kjemien har vært god fra start.

– Vi er selvfølgelig både glade og ydmyke for å få jobbe med Barnekreftforeningen. Dette er dyktige mennesker i en ambisiøs organisasjon som går foran i kampen for en svært viktig sak. Det er noe vi gleder oss stort til å få være med på, sier rådgiveren i Atyp.

Barnekreftforeningens mål er at ingen barn skal dø av kreft. Årets julekampanje viser at foreningen kjemper for alle de øyeblikkene små barn har til gode å oppleve.

– Det har vært en fornøyelse å se hvordan alle vil stille opp for denne saken. Alt fra produksjonsbyrå, aktører og stab har strukket seg langt for å få i mål prosjektet. Det samme gjelder også for Highasakite, som står for musikken, avslutter Marius Jensen.

Filmene er produsert av Både Og med Andres Heger-Bratterud på regi.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Dobbel seier i ANFO Effekt

Yes! Sammen med Fjordland hentet vi to premier i årets ANFO Effekt.

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.

Atyp avslører: Distinkte merkemarkører gjorde underverker for content-løpet til Norges største arbeidsplass

Honningcentralen ville minne folk om ulike fordeler ved bruk av honning. En viktig del av mediemiksen var å lage en content-artikkel med tilhørende native-annonser.