Kategori:

Et lite blikk tilbake på 2021

I det andre året med pandemi passerte Atyp 145 millioner i omsetning.

Når vi ser tilbake på året som har gått, er det hyggelig å fastslå at økt tilstedeværelse i media har bidratt til å øke kjennskap og kunnskap om, hva Atyp kan bistå med.

Med mer enn 50 nyhetssaker, har stadig flere tatt kontakt og dette har ledet til flere nye kunder og spennende oppdrag.

Startet året med 100 av 100 poeng.

Vi startet året med å få 100 av 100 poeng i anbudskampen om Bufdir/Bufetat, og ble deres byrå for Fosterhjemskampanjen. Sammen med kunden har vi utviklet en annerledes løsning som har fått mye oppmerksomhet. En jury bestående av både annonsører og bransjekolleger, tildelte kampanjen ett gull og to bronse i Max Marketing Mix.

Her kan dere se mer av jobben vi gjorde: Tusen spørsmål til de tusen hjem.

Ble Statnetts nye mediebyrå

I april ble vi Statnetts nye mediebyrå, nok et bevis på at vi leverer et produkt stadig flere etterspør.

Les mer om saken her: Statnetts nye mediebyrå.

Ble reklamebyrået til Skatteetaten

I juni sikret vi oss reklamekontrakten til Skatteetaten, i hard konkurranse med syv av landets ledende byråer. Her kan dere lese mer om hvorfor Skatteetaten valgte å inngå rammeavtale med Atyp: Skatteetaten velger Atyp.

Gulltaggen

Juni ble starten på en god sommer for Atyp. Vi ble shortlistet i Norges største konkurranse for digital kommunikasjon, Gulltaggen, med konseptet «Norges største arbeidsplass», som vi utviklet i samarbeid med Honningcentralen. Jobben kan dere ta nærmere i øyesyn her: Hvordan lage mer buzz rundt Honningcentralen

Sommer med Storytel

Sommer er som kjent radiotid og da passet det bra at en av landets større annonsører på radio, Storytel, valgte Atyp som reklamebyrå. Sommeren med Storytel kan du høre mer om her: Sommer med Storytel

Landets beste radioreklame

Vi lager mye radio, og da er det jo topp stemning når bransjekåringen av landets beste radioreklame, Sølvmikken, ble tildelt Atyp sine radioproduksjoner for radiospottene til henholdsvis Discovery+ i mai, og Hafslund Strøm i juni. Teamet bak vinnerspottene, Sigurd og Kristoffer, har forøvrig forfattet en artikkel om radioreklame kalt «8 ideer til reklame på radio»: 8 ideer til reklame på radio

Cresta Awards

Høsten startet med nok en hyggelig anerkjennelse. Denne gangen var det den globalt anerkjente Cresta Awards, som shortlistet filmen «Ingen redder liv alene», laget for å promotere Stiftelsen Norsk Luftambulanse sin Hjelp 113 app. Filmen kan dere se her: En app som redder liv

Ble mediebyrået til Flytoget

I november ønsket Flytoget Atyp velkommen ombord, da de valgte oss som sitt mediebyrå de kommende seks årene. Her kan dere lese mer om hvorfor Flytoget valgte Atyp: Flytoget velger Atyp som sitt mediebyrå

Omtale på P3 Morgen

Det var også morsomt at P3 Morgen i november valgte å gi konseptet «Godt å bare få det servert», massiv positiv oppmerksomhet. Konseptet er utviklet for Fjordland, og programmet brukte hele 36 minutter på å snakke om Fjordland Vegetargryte og diskutere musikken til konseptet. Her kan dere høre et utdrag av programmet, og se mer av jobben som ble gjort: Godt å bare få det servert

Barnekreftforeningen valgte Atyp

I årets siste måned ble det offentlig at Barnekreftforeningen valgte Atyp som sitt nye reklamebyrå, hvor vi visste frem løsningene på konseptet «Barn har mye de skal oppleve». Her kan dere se et utdrag av løsningene, og lese mer om hvorfor de valgte oss: Barnekreftforeningen velger Atyp

2021 har altså vært innholdsrikt, med mange spennende oppdrag for både eksisterende og nye kunder. Uten kundene våre hadde vi ikke vokst med 50 % og passert 145 millioner i omsetning. Vi er veldig takknemlige for at dere gir oss tillit og satser på Atyp.

Mercedes-Benz EQS

2022 er allerede i gang, med nye spennende oppgaver. Jeg tenkte derfor å avslutte denne oppsummeringen med å lansere årets første jobb. Det er en helt ny film for Mercedes-Benz EQS, omtalt av flere som den mest innovative personbilen i markedet. Filmen er gjort i samarbeid med Mercedes-Benz Norge og produsert her i Norge med Aksel Hennie som regissør. Se filmen her: Mercedes-Benz EQS

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Dobbel seier i ANFO Effekt

Yes! Sammen med Fjordland hentet vi to premier i årets ANFO Effekt.

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.

Atyp avslører: Distinkte merkemarkører gjorde underverker for content-løpet til Norges største arbeidsplass

Honningcentralen ville minne folk om ulike fordeler ved bruk av honning. En viktig del av mediemiksen var å lage en content-artikkel med tilhørende native-annonser.