Kategori:

Tidligere TV3-sjef blir partner i Atyp

Jeg trives best i skjæringspunktet mellom strategi og kreativitet, og Atyp er derfor perfekt for meg, sier Morten Micalsen.

Morten Micalsen startet det nye året som rådgiver og partner hos Atyp. Etter et par år på hjemmekontor i teknologibransjen, fant jeg ut at teknologi er interessant, men kommunikasjon ligger mitt hjerte nærmest.

At det ble Atyp er ikke helt tilfeldig. Allerede i 2014, mens jeg var administrerende direktør i mediebyrået Mindshare, forsøkte jeg å kjøpe Futatsu, for å skape et byrå som Atyp – et fullservice reklame- og mediebyrå, som i samme hus – under samme tak, evner å integrere strategi, kreativitet, design, media og teknologi, for å levere best mulig effekt til moderne norske annonsører. En real utfordring som er enklere å få til, dersom man lager det fra scratch, sier Micalsen.

Jeg har kjent Morten i mange år, og er veldig fornøyd med at Atyp har fått Morten sin kompetanse og erfaring med på laget. Per i dag er Atyp rangert som et av Norges 5 beste byråer på effektiv kommunikasjon, og med ambisjoner om å bli enda mer toneangivende, passer Morten perfekt, sier daglig leder Hågen Pettersen.

Med rådgiverbakgrunn fra analyse- og reklamebyråer, kombinert med mer enn 10 år samlet erfaring som administrerende direktør, i henholdsvis mediebyrået Mindshare og TV-gruppen TV3/Viasat4/TV6, vil Morten være et tilskudd til vår ambisjon om å tilby moderne annonsører bedre effekt for markedsbudsjettet, avslutter Pettersen.

Som for mange andre, har et par år på hjemmekontor vært ganske bevisstgjørende for meg, når det gjelder hva jeg trives aller best med. Kommunikasjon ligger mitt hjerte nærmest, og jeg gleder meg til å jobbe sammen med norske annonsører som tror på samspillet mellom kreativitet og effektiv mediedistribusjon som virkemiddel til vekst, avslutter Morten Micalsen.

Dersom du har premium abonnement på Kampanje.com, kan du lese presseomtalen her: https://www.kampanje.com/premium/januar-2022/innsikt/morten-micalsen-tilbake-i-byrabransjen—ligger-mitt-hjerte-narmest/

 

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more
Miljørapport 2022
Miljørapport 2022

Vi ønsker å bidra der vi kan til en mer bærekraftig verden. Vi er Miljøfyrtårn-sertifisert, noe som gir oss et konkret verktøy for å forbedre våre miljøprestasjoner innenfor områdene arbeidsmiljø, avfallshåndtering, energibruk, innkjøp og transport. Her har vi en liten oppsummering av tiltakene vi har gjort i 2022.

read more

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

Nå kan du gjøre et scoop på strategi
og analyse av mediefremtiden

Hva bør norske annonsører gjøre når cookien forsvinner
og varelageret på TV minker? Akkurat det spørsmålet har vi brukt
over 2000 timer på, og deler gjerne våre tanker.

Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.